Sökning: "apoteket AB strategi"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden apoteket AB strategi.
1. Ägareffekter på CSR-Strategier
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Vi ämnar öka förståelsen kring hur olika ägartyper påverkar ett företags CSR-strategi genom att utföra en fallstudie på den svenska apoteksbranschen. Detta innefattar företagens prioritering och involvering av sina intressenter samt hur de kommunicerar sitt hållbarhetsarbete. LÄS MER
2. Dagens färgstärka apotek - En kvalitativ studie om hur Apoteket AB arbetar med visuell och digital kommunikation
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : År 2009 upphörde apoteksmonpolet i Sverige och Apoteket AB blev därmed mer konkurrensutsatt än någonsin. Det resulterade även i att deras behov av att särskilja sig från de nystartade kedjorna och butikerna ökade rejält och därför fick företagets varumärke, kommunikationsstrategier och val av kommunikationskanaler mycket stor betydelse. LÄS MER
3. Privatiseringens påverkan på verksamhetsstyrningen inom apoteken i Stockholm
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att bidra med förståelse för hur privatiseringen av Apoteket har förändrat verksamheten. Metod: Detta är en kvalitativ studie, där primärdatan har bestått av intervjuer med åtta apotekschefer i Stockholm. LÄS MER
4. Strategiska förändringar vid avreglering : Fallstudie på Apoteket AB
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Syftet med studien är att se om och i så fall hur Apoteket ABs strategier förändras när en avreglering sker. Genom att studera finansiellt-, kund-, process-, samt förnyelse- och utvecklingsperspektiv i en strategikarta hoppas vi kunna upptäcka och se strategiska förändringar, vilka med stöd av andra teorier kan kopplas till avregleringen. LÄS MER
5. En resursbaserad studie av monopolomreglering - Apoteket AB
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : SYFTE: Syftet är beskriva och analysera hur ett företag anpassar sin strategi, när det går från att vara ensam aktör till en konkurrensutsatt marknad. METOD: Med en abduktiv ansats har vi genomfört en kvalitativ studie av monopolomregleringen på den svenska apoteksmarknaden. LÄS MER