Sökning: "apoteket organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden apoteket organisation.

  1. 1. Apoteket i förändring : en studie om farmaceuters yrkesroll i en konkurrensutsatt marknad

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Diana Malic; [2019]
    Nyckelord :Pharmacist; Pharmacy; organization; change; profession; Farmaceut; Apoteket; profession; förändring; organisation;

    Sammanfattning : The Swedish pharmacy market has been state regulated for many years. In early 21st century, the Swedish government made a proposal to deregulate the pharmacy market in order to make a reform that would make privatization of pharmacies a possibility. LÄS MER

  2. 2. Win-win-win? : En kvalitativ fallstudie om fem organisationers användande av cause-related marketing.

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Robin Byström Grein; Simon Hedin; [2013]
    Nyckelord :Cause-related marketing; CRM; corporate social responsibility; CSR; image; win-win-win; socialt ansvarstagande; välgörenhetsarbete; skepticism; relationer;

    Sammanfattning : Denna studie är ett fall av organisationers användande av cause-related marketing. Syftet är att beskriva utvalda organisationers strategier med och användande av specifika cause-related marketing-aktiviteter. LÄS MER

  3. 3. Empowerment – i en organisatorisk förändring

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Norell Cecilia; Westerberg Ronny; [2013]
    Nyckelord :Empowerment; organisation; ledarskap; organisationsförändringar; monopol; Apoteket AB; företagskultur ; Fristående kurs;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att identifiera hur nivån av empowerment utvecklats i en organisation som utsatts för högre krav av effektivitet, hur det förändrat ledarskapet och de anställdas situation, som en ansats till att bidra till den organisationsteoretiska forskningen. Metod: Metodvalet byggde på undersökningens syfte att undersöka nivån av empowerment inom ett företag som genomgått en stor organisatorisk förändring. LÄS MER

  4. 4. Positionering på den svenska apoteksmarknaden : Kampen om apotekskunden

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Filosofiska fakulteten

    Författare :Anders Ekström; Johan Helgius; [2011]
    Nyckelord :Pharmacy market; deregulation; restriction; brand identity; positioning; Apoteksmarknad; avreglering; restriktioner; varumärkesidentitet; positionering;

    Sammanfattning : Bakgrund:1 juni 2009 avreglerades det svenska apoteksmonopolet och marknaden öppnades upp för konkurrens. Antalet apoteksaktörer har sedan dess tilltagit vilket sätter press på företagen att särskilja sin verksamhet för att bli mer konkurrenskraftiga i kampen om apotekskunderna. LÄS MER

  5. 5. Signed, sealed, delivered. I'm yours! : En studie om lojalitet inom Apoteket AB.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Carin Granqvist; Cecilia Ekström; [2011]
    Nyckelord :Kvalitativ; Lojalitet; Apoteket AB; Omregleringen;

    Sammanfattning : En lojal arbetsstyrka är eftersträvansvärd i alla typer av organisationer eftersom det med lojaliteten även följer ett känslomässigt band mellan medarbetarna och företaget. Detta band bidrar till att medarbetarna gör sitt yttersta för att nå företagets mål och vision. LÄS MER