Sökning: "app design"

Visar resultat 1 - 5 av 351 uppsatser innehållade orden app design.

  1. 1. Shower Routine Creation: Application Design in a User-Centered Process

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Jakob Sjödin; Teodor Ahlinder; [2024]
    Nyckelord :user-centered design; shower; routine; user testing; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : A shower routine is a sequence of instructions that can be executed by a smart shower. This report explores how interfaces for creating shower routines can be designed. It further investigates the features that users prioritize in such an interface and how shower routines can enhance the shower experience. LÄS MER

  2. 2. ”SÅ SNYGGT SOM MÖJLIGT UTAN ATT DET SYNS ATT MAN HAR FÖRSÖKT” En kvalitativ studie om unga vuxnas upplevelser av självpresentation på dejtingappar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cornelia Ebefors; Fredrika Lindner; [2023-10-03]
    Nyckelord :Självpresentation; dejtingapp; Tinder; Hinge; autenticitet; intrycksstyrning; signaler; motiv;

    Sammanfattning : Executive summary People publicly announcing their search for love is hardly a new phenomenon. Contact ads have existed in newspapers since the 17th century and the concept is still current, albeit now in the re mediated form of dating apps. LÄS MER

  3. 3. CAJOLE: ESCOOTER MOBILE APP DESIGN FOR RIDERS IN GOTHENBURG

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Berhane Teklu Mekonen; [2023-03-20]
    Nyckelord :EScooters; ; Micro-mobility; ; Design Thinking;

    Sammanfattning : Purpose: The overall goal for my project is to design a valuable mobile app that teaches endusers how to ride, behave, and follow traffic rules by applying design thinking methodologies (DT). In addition, a deep understanding of electric scooters users and the intentions of the municipality administration can result in a handy app. LÄS MER

  4. 4. Interrupting prolonged sitting behavior with gamification: Mobile adaptation of the break reminder desktop app Liopep

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Angelica Caridad Hernandez Cerutti; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The present work aims at guiding the design transition of the break reminder desktop application Liopep to a mobile platform. The goal is to improve and adapt the gamified intervention to address sedentary behavior at an organizational level. LÄS MER

  5. 5. Gym, en obekväm plats? : En kvalitativ studie om gränssnitt kan förbättra kvinnors upplevelse av gym.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Sabina Lööf; [2023]
    Nyckelord :Gym; women; user-centered design; experiences; interaction design.; Gym; kvinnor; användarcentrerad design; upplevelser; interaktionsdesign.;

    Sammanfattning : Gym har historiskt sett vart något som setts som manligt och varit till för bara män, men nu har även kvinnor tagit plats på ytan. Gym är fortfarande mansdominerat och det går att se en uppdelning hur kvinnor och män använder gymmets yta, där männen brer ut sig runt de fria vikterna och kvinnorna håller sig oftast till gruppass eller maskiner. LÄS MER