Sökning: "apparel retail sector"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden apparel retail sector.

  1. 1. Technologies Enhancing the Customer Experience in Apparel Retail – A Future Study

    Master-uppsats, KTH/Produktinnovationsteknik

    Författare :Sander De Vries; Christoffer Thörnvall; [2018]
    Nyckelord :Digitalization; machine learning; customer journey; future retail; Internet of Things; digital transformation; retail; big data; artificial intelligence.; Digitalisering; maskininlärning; kundresan; Internet of Things; digital transformation; detaljhandeln; big data; artificiell intelligens.;

    Sammanfattning : I en värld driven av kontinuerliga framsteg inom teknologisektorn, i samband med ökad konkurrens, har detaljhandelslandskapet genomgått en förändring där kundernas förväntningar har förändrats drastiskt. Introduktionen av internet, ”smartphones” och sociala plattformar har resulterat till oöverträffade nivåer av tillgång till enkel kommunikation mellan individer, samt till geografiskt avlägsna klädbutiker som inte tidigare var möjliga att shoppa ifrån. LÄS MER

  2. 2. Managing for sustainable fashion - A comparative review of the Higg Index 2.0 Brand and Retail Module and the UN Sustainable Development Goals

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Miljö- och energisystem; Lunds universitet/Ekosystemteknik (CI)

    Författare :Malin Hansson Reuter; Lia Zetterlund; [2018]
    Nyckelord :UN Sustainable Development Goals; Higg Index; Sustainable Apparel Coalition; LCA; Impact categories; sustainable fashion; CSR; environmental management system; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This master’s thesis investigates sustainability management within a fashion company and how a company could use the sustainability management tool the Higg Index 2.0 Brand and Retail Module to work towards its prioritised UN Sustainable Development Goals (SDGs). LÄS MER

  3. 3. Strävan mot lojalitet : Åtta e-handelsföretags erfarenheter och upplevelser av CRM-system och systemens påverkan på lojalitet

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Karl Forsberg; Hugo Samuelsson; [2016]
    Nyckelord :CRM; CRM systems; experiences; loyalty; e-commerce; phenomenology; apparel retail sector; CRM; CRM-system; CRM-lösningar; upplevelser; lojalitet; e-handel; fenomenologi; klädbranschen;

    Sammanfattning : Bakgrund: CRM säljs ofta in som ett verktyg för att uppnå kundlojalitet. Forskningen är tvetydig på om sambandet mellan CRM och lojalitet gäller, och en rad problem som sägs hämma CRM-satsningar tas upp. Trots svårigheterna med CRM är ordet fortfarande lite av ett buzzword, och aktuellt än idag. LÄS MER

  4. 4. Business Expansion of Apparel Brands : Accessing opportunities in Apparel/Retail sector in Pakistan

    Master-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Asaad Imtiaz; [2015]
    Nyckelord :retail sector; Pakistan; international market; apparel industry; business expansion;

    Sammanfattning : The current study aims to investigate the feasibility of international apparel and footwear retailers to expand their business in Pakistan and compete with other brands. It also highlights the business opportunities in Pakistan apparel retail sector and the motivations of international brands behind expansions. LÄS MER

  5. 5. The effect of online low task-relevant atmospheric cues on emotions and responses

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :KRISTI PALS; ANNIKA GREVEN; [2014]
    Nyckelord :: Online retailing; online atmosphere; website atmosphere; low task-relevant atmospheric cues; emotions; response behavior; Stimulus-Organism-Response model; Consumption Emotions Set;

    Sammanfattning : It is important for fashion companies to be active in e-commerce landscape as it is growing rapidly especially in the apparel sector. As shopping is considered being an experience, it is important for companies to make the shopping experience pleasant for consumers and create positive emotions that lead to positive response behaviors. LÄS MER