Sökning: "apparels"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet apparels.

  1. 1. Naken och stolt, eller bara blottad? : - En komparativ studie av American Apparel:s framställning av kvinnor i reklam

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Evelina Niva Wonevik; Therese Holm; [2018]
    Nyckelord :American Apparel; femvertising; stereotyp; representation; reklam; semiotik;

    Sammanfattning : I denna uppsats granskas företaget American Apparel:s tidigare och nuvarande bildkommunikation. Företaget har kritiserats otaliga gånger för sin sexistiska porträttering av kvinnor i reklam, vilket är en av faktorerna som har tvingat företaget till en nylansering. LÄS MER

  2. 2. Femininitet i den visuella hipsterdiskursen : - en feministisk visuell kulturanalys av American Apparels reklambilder och utvalda hipsterbloggar

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Centrum för modevetenskap

    Författare :Anette Hagelin; [2014]
    Nyckelord :femininity; hipster; American Apparel; blog; identity; sexism; ironic sexism; ideal; stereotype;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to show how femininity is construed in a visual hipster discourse. The material used mainly consists of four adverts from the fashion company American Apparel and four blogs with the word hipster in the title. LÄS MER

  3. 3. Naturligt, kulturligt eller finurligt? En kvalitativ innehållsanalys av American Apparels reklamkommunikation

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emilia Brandt; Astrid Holm; [2011]
    Nyckelord :American Apparel; reklamkommunikation; marknadsföring; konsumtionssamhälle; konsumism; semiotik; symbolhandlingar; hipster; nukultur; motkultur; naturlighet; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Etisk marknadsföring har i dagens konsumtionssamhälle blivit vanligare. I dagligvaruhandeln sprider sig alternativa produkter som sätter sig emot en förödande kapitalism. Det föreligger här intressanta aspekter som är värda att plockas upp till ytan och granskas. LÄS MER

  4. 4. A SmartWardrobe : Augmenting laundry planning

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Avdelningen för för interaktion och systemdesign

    Författare :Wenceslaus Mumala; Vincent Oke; [2007]
    Nyckelord :SmartWardrobe; UbiComp; RFID; Electronic Nose; middleware; laundry; ethnography; ambient intelligence; clothes; apparels;

    Sammanfattning : Trends in technologies have mostly focused on the work environment, entertainment and communication technologies. Some developments have been made for the home such as microwave ovens, washing machines, HDTV, etc but most tasks are still manually executed. LÄS MER

  5. 5. THAI UNIVERSITY STUDENTS IN THE ERA OF MODERN CONSUMERISM : HOW HAS CONSUMERISM AFFECTED THE LIFESTYLE AND CONSUMPTION OF FEMALE UNIVERSITY STUDENTS IN BANGKOK WITH THE CASE STUDY OF FASHION?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Centrum för öst- och sydöstasienstudier

    Författare :Munchuta Suadmalai; [2007]
    Nyckelord :consumerism; students; women; consumption; shopping; fashion; Bangkok; Social sciences; Samhällsvetenskaper; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this research was to find how young women in Bangkok spend their money, especially in terms of fashion consumption in the new context of globalized consumer society. The research was conducted through general observations and interviews with designers and fashion shop owners in order to find out their views of fashion and consumption among the young women in the city as well as through interviews with female university students in order to find out their consuming behavior of fashion commodities, lifestyle, views of fashion and what influenced their spree. LÄS MER