Sökning: "apple ekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden apple ekonomi.

  1. 1. Production of textile fibres from filamentous fungi grown on apple pomace : invertase pre-treatment

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sofia Berg; [2023]
    Nyckelord :apple pomace; invertase; fibres; filamentous fungi; dry gel spinning;

    Sammanfattning : In this work Rhizopus Delemar was grown on an apple pomace medium, a waste product from the juice industry. The apple pomace was pre-treated with the enzyme invertase to hydrolyse the sucrose available in the waste to glucose and fructose, which are digestible by the fungus. LÄS MER

  2. 2. Buy Now, Pay Later: Assessing the Financial and Behavioral Implications for Gen-Z Consumers in the USA

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Feseha Gebeyehu; Avraam Mavridis; [2023]
    Nyckelord :BNPL; Gen-Z; Impulsive spending; Overconsumption; Debt; Credit; Financial Wellbeing;

    Sammanfattning : Background: The payment methods available to consumers for online purchases have evolved over time, with options ranging from debit and credit cards to e-wallets like PayPal and Apple Pay. Among these methods, Buy Now Pay Later (BNPL) has emerged as a significant payment method alternative. LÄS MER

  3. 3. Varumärkets betydelse i köpbeslutet av laptops - spelar det någon roll? : En kvantitativ studie om betydelsen av socialt inflytande, varumärkestillit, varumärkeslojalitet och priskänslighet i studenters köpbeslut av PC och Apple laptops.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Leonthin Strömberg; Ludvig Ahlqvist; Max Zetterlund; [2022]
    Nyckelord :Apple; PC; köpbeslut; varumärkesval; varumärkeslojalitet; varumärkesförtroende; socialt inflytande priskänslighet;

    Sammanfattning : Frågeställning:     1. Hur inflytelserika är de fyra oberoende variablerna: socialt inflytande, varumärkestillit, varumärkeslojalitet och priskänslighet i studenters köpbeslut av laptop?2. LÄS MER

  4. 4. Adpocalypse : The new privacy legislations’ impact on digital advertisement in Sweden

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Rebecca Hansson; [2022]
    Nyckelord :Media Planning; Digital Ads; Third-party tracking; Data mining; Internet Privacy Concerns and Regulations;

    Sammanfattning : 2020 and 2021 were shocking years for advertising and digital marketing since both Apple and Google announced that they would limit third-party tracking. Google and Apple’s news created turmoil in the marketing business sector since advertisers no longer will be able to target and track the success of their digital ads as efficiently and effectively. LÄS MER

  5. 5. Production of biocomposite materials from filamentous fungi grown on apple pomace

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Angela Sabbagh; Susanna Bahari; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Managing and reducing food waste has increasingly become a global problem in later years, including food waste in the form of fruit pulp from the juice and beverage production industries. Another current urgent issue is the need for a replacement of fossil fuel-based plastics with more sustainable biopolymers. LÄS MER