Sökning: "apple kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden apple kommunikation.
1. LABORATIONSSEKVENS MER ÄPPELJUICE : En utveckling av en lärarhandledning för en laborationssekvens som inkluderar en öppen laboration
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : John Deweys teori “learning by doing” synliggörs i svenska läroplaner, exempelvis för Naturvetenskapsprogrammet, där samspelet mellan teori och praktiskt arbete betonas i examensmålen. Laborationer och experiment bör utgöra en central del i kemiundervisningen. LÄS MER
2. Musiktjänsters visuella identitet : Kvantitativ studie med inriktning på visuella element och färg
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Den visuella identiteten är en viktig del i skapandet av ett varumärke. Den är utformad för att tilltala sinnena, skapa en igenkänningsfaktor och för att förstärka det unika genom att kombinera olika element (Wheeler, 2013). LÄS MER
3. Det visuella uttrycket i två musikstreamingtjänster : En semiotisk analys av musikstreamingtjänsterna Spotify och Apple Musics visuella uttryck.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Since the development of modern technology, we are faced with more choices than ever. Our choices are based on the visual impression of a product or a service (Watzman, 1992). LÄS MER
4. ”WHY 1984 WON’T BE LIKE 1984” - En kvalitativ innehållsanalys av Apples reklamfilmer över tid
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är undersöka Apples reklamfilmer över tid. Studien kommer utgå ifrån teorier som konvergens, utopi och reklam. Teori: Konvergens, Utopi och Reklam Metod: Multimodal kritisk diskursanalys i kombination med semiotik analys Material: Studien utgår ifrån 3 av Apples reklamfilmer. LÄS MER
5. Kontaktlösa betalningar med smarta telefoner
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Företaget Hajenterprise vill göra en forskning inom kommunikation för att hantera kontaktlösa betalningar för att kunna ta betalt kontaktlöst med hjälp av mobilen. Idag används bankkort för att betala för de flesta saker. Nya betalningssätt har rört sig mot kontaktlösa köp med hjälp av smarta telefoner och NFC-teknologier. LÄS MER