Sökning: "apple varumärke"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden apple varumärke.
1. Musiktjänsters visuella identitet : Kvantitativ studie med inriktning på visuella element och färg
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Den visuella identiteten är en viktig del i skapandet av ett varumärke. Den är utformad för att tilltala sinnena, skapa en igenkänningsfaktor och för att förstärka det unika genom att kombinera olika element (Wheeler, 2013). LÄS MER
2. Branding och innehållsmarknadsföring : Apples skapande av produktvärde och lojalitet i den digitala tidsåldern
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Digital marknadsföring möjliggör nya sätt att sprida information. Ett problem för företag som erbjuder teknologiska produkter är däremot den stora konkurrensen. Innehållsmarknadsföring ses som ett bättre sätt att nå ut med sitt varumärke till potentiella kunder. LÄS MER
3. Varumärkesrivalitet: Om konsumenters emotionella anknytning till varumärken och rivalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Varumärkesrivalitet - Om konsumenters emotionella anknytning till varumärken och rivalitet. Nivå: Examensarbete för kandidatexamen i företagsekonomi. Författare: André Berntsson, Linnéa Odbratt. Handledare: Jonas Molin, Lars-Johan Åge. LÄS MER
4. Varumärkeskapitalet och varumärkets betydelse på smartphonemarknaden : En kvantitativ studie på den svenska marknaden ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : As there is still limited research on brand equity and brand impact in a high tech industry as the smartphone industry, this study focused on highlighting brand equity and brand relevance in the Swedish smartphone market. The aim was to increase knowledge about the discussion of brand equity from a consumer perspective on the smartphone market by finding out what significance the brand had for the consumers in the purchase of a smartphone and how strong brand equity the brands, Apple, Samsung, HTC, LG and Huawei had in the Swedish smartphone market. LÄS MER
5. Varumärkesbyggande inom hotellbranschen : En studie av tre hotell i Norrbotten
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Resandet i Europa prognostiseras att öka med 2,3 procent varje år fram till år 2030. Den svenska turismnäringen tros ha stora möjligheter att ta del av ökningen. De norrbottniska lokaltidningarna har under det senaste året rapporterat om nyetableringar inom hotell- och restaurangbranschen. LÄS MER