Sökning: "applied Dynamic Programming"
Visar resultat 6 - 10 av 33 uppsatser innehållade orden applied Dynamic Programming.
6. Context Matters for Evaluating the Performace of Ice Hockey Players
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : In recent years, statistical methods for analysing athletes’ performances have revolutionisedthe world of sports. One area where these statistical methods have been applied is the quantification of player performance in the game of ice hockey. LÄS MER
7. Predictive Energy Management of Long-Haul Hybrid Trucks : Using Quadratic Programming and Branch-and-Bound
Master-uppsats, Linköpings universitet/FordonssystemSammanfattning : This thesis presents a predictive energy management controller for long-haul hybrid trucks. In a receding horizon control framework, the vehicle speed reference, battery energy reference, and engine on/off decision are optimized over a prediction horizon. LÄS MER
8. A novel way of building high-speed railways with optimised overhead wire lengths
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : High-speed railways provide fast, comfortable and environmentally friendly transportation for passengers. However, they are fraught with high investment costs that decrease the willingness of governments to construct new lines. LÄS MER
9. Optimerad schemaläggning av mötesbokningar
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : Kommunikation är en grundpelare för alla verksamheter och företag där möten är ett av de primära sätten för att samtala och fatta gemensamma beslut. Problemet som kan uppstå i samband med att en bokning av ett möte ska utföras är att försöka finna en tid då alla önskade mötesdeltagare kan delta vilket kan vara en tröttsam och tidskrävande process om många deltagare ska ingå i mötet. LÄS MER
10. Human-Aware Planning for Promoting Social Behavior-Change in AutismAn action reasoning approach utilizing answer set programming
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : This study aims to find ways for an intelligent software agent to understand a human’s behavior in a social situation, and in this process, plan its own actions in order to assist the human in reaching their goals.The use-case is a Virtual Reality (VR) game, developed for children with autism for practicing social scenarios, scenarios that children with autism often find stressful or scary. LÄS MER