Sökning: "apps education"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden apps education.

  1. 1. Digital tillgänglighet för offentliga aktörer : En innehållsanalys av skolväsendets efterföljande av WCAG's riktlinjer i enlighet med DOS-lagen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Tim Hallberg; Felicia Svensson; [2024]
    Nyckelord :tillgänglighet; offentliga aktörer; WCAG; dos-lagen; digitalisering; informationsarkitektur;

    Sammanfattning : In a world increasingly shaped by digitalization, digital services necessitate a strong foundation in digital competence to ensure social inclusion. As part of the rising digitalization efforts within schools, a certain level of digital accessibility is required and they play a crucial role in providing information and services to students and parents. LÄS MER

  2. 2. Swedish toddlers' learning English through digital tablets : From a parental perspective

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Emma Sjöstrand; [2023]
    Nyckelord :Toddlers; Sweden; English language learning; digital tablets; parental perceptions; semi-structured interviews; qualitative study;

    Sammanfattning : This study aims to explore the attitudes and practices of Swedish parents regarding the use of digital tablets for their toddlers' English language acquisition. The study focuses on the perceptions of parents regarding the role of tablets in supporting or hindering the development of English language skills in English language learners during early childhood. LÄS MER

  3. 3. Björk's Biophilia – Affordances of the Biophilia app: Exploring Music and Education through Technology and Transmedia Storytelling

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Caroline Pearsall; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The Biophilia app-album and Educational Project designed by Björk are a fascinating foray into combining science and music education within avantgarde art, media and technology. Her project is unique and remains the only one of its kind. LÄS MER

  4. 4. Dancing and learning about astrophysics : A case study on user behavior of students in Sweden using TikTok and the app's impact on their lives

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Alper Kaya; [2022]
    Nyckelord :Words: s ocial media; TikTok; algorithm; user behavior; persuasive technology; privacy; case study; s ociala medier; TikTok; algoritm; användarbeteende; pers uasive technology; integritet; fallstudie;

    Sammanfattning : The social media app TikTok, owned by the Chinese Company ByteDance, has become a worldwide success with over one billion monthly active users due to an algorithm that enables users to consume individually tailored content. However, it was also part of pol itical confrontations between countries like the USA and China due to allegedly security risks. LÄS MER

  5. 5. Digitala verktyg i ett flerspråkigt klassrum : En kvalitativ studie om digitala verktygs inverkan på flerspråkiga elevers språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Linn Daulin; [2022]
    Nyckelord :digital tools; multilingualism; language development; vocabulary; primary school; digitala verktyg; flerspråkighet; språkutveckling; ordförråd; F-3;

    Sammanfattning : I och med samhällets växande mångfald samt digitaliseringen som bidragit med nya verktyg för lärande, behöver lärare se över hur digitala verktyg på olika sätt kan stödja elevers språkutveckling i skolan. Syftet med studien är att synliggöra lärares upplevelser kring digitala verktygs inverkan på flerspråkiga elevers språkutveckling. LÄS MER