Sökning: "arbetslag"
Visar resultat 16 - 20 av 668 uppsatser innehållade ordet arbetslag.
16. ”Det är mina vänner helt enkelt!” : En kvalitativ riktad innehållsanalys om brandmäns upplevelser av psykologisk trygghet i deras arbetslag.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för psykologi och socialt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER
17. Specialpedagogen som samtalspartner : En studie om hur olika professioner inom förskolan upplever specialpedagogiska samtal
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Giertta, Michelle & Petersson, Emma. (2023). Specialpedagogen som samtalspartner: En studie om hur olika professioner inom förskolan upplever specialpedagogiska samtal. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
18. ”Vi vill inte peka. Vi vill inte bli mobbade.” : En kvalitativ studie om psykologisk trygghet inom äldreomsorgen. Påverkas den psykologiska tryggheten i ett arbetslag av personalens etnicitet, kultur och språkliga förutsättningar?
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för psykologi och socialt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER
19. DelAKKtig eller felaktig? – Det är makten som avgör! : En kvalitativ intervjustudie om rådande maktrelationer i förhållande till delaktighet hos barn i språklig sårbarhet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : En kvalitativ intervjustudie utifrån Foucaults tankar om makt och diskurs, med syfte att söka förståelse för rådande maktrelationer i förhållande till hur delaktighet möjliggörs för barn i språklig sårbarhet. Semistrukturerade intervjuer har genomförts med åtta pedagoger med erfarenhet av arbete med barn i språklig sårbarhet. LÄS MER
20. Rutinsituationer i förskolan : En observationsstudie om förskollärares arbetssätt i förskolans hall
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur förskollärare arbetar i rutinsituationer samt vilka möjligheter till lärande som skapas. För att undersöka detta genomfördes fem observationer av tre förskollärare, vid påklädning i förskolans hall. LÄS MER