Sökning: "arbetsmarknaden media"

Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade orden arbetsmarknaden media.

  1. 1. Utvecklingsinriktad förändring : En kvantitativ studie av ett pedagogiskt stöd i jämställdhetsintegrering på arbetsmarknaden

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Monica Wahlberg; [2023]
    Nyckelord :discrimination; development-oriented change; educational support; equality integration; gender equality integration; gender mainstreaming; gender equality; intersectionality; organizational change; pedagogy; pedagogical support; process of change; slow process of change;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att öka kunskapen om ett pedagogiskt stöd till medarbetarna kan främja jämställdhetsintegreringen på arbetsmarknaden genom en utvecklingsinriktad förändringsprocess. Kognitiv teori har använts som utgångspunkt med en socialkonstruktivistisk tyngd. LÄS MER

  2. 2. Attrahera generation Z: Anställdas Employer Branding arbete på sociala medier : En kvalitativ flerfallsstudie baserat på anställda med Employer Branding ansvar

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Jonna Mårtensson; Kristina Carp; [2023]
    Nyckelord :Generation Z; Social Media; Employer Branding; Communication; Attract; Generation Z; Sociala Medier; Employer Branding; Arbetsgivarvarumärke; Kommunikation; Attrahera;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sociala mediers inverkan på samhället har genererat fundering kring hur sociala medier används för att stärka arbetsgivarvarumärket. Det visas ständigt hur företag väljer att marknadsföra sig via sociala medier för att locka kandidater med vad de har att erbjuda. LÄS MER

  3. 3. Vad motiverar olika generationer till att äga företag? : En studie baserad på individer i generationerna Millennials, Generation X och Baby Boomers

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Olivia Nilsson; Mikaela Andersson; [2023]
    Nyckelord :Motivation; intrinsic motivation; extrinsic motivation; the push- and pull-perspective; generations; Motivation; inre motivation; yttre motivation; push- och pull-perspektivet; generationer;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har antalet företagare ökat i Sverige och på dagens arbetsmarknad befinner sig just nu fyra generationer. I denna studie fokuserar vi på de tre generationer som utgör den största delen av arbetsmarknaden; Millennials, Generation X och Baby Boomers. LÄS MER

  4. 4. Privat- och offentliganställdas yttrandefrihet i ljuset av nya visselblåsarlagen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Jonathan Jademyr; [2023]
    Nyckelord :arbetsrätt; konstitutionellrätt; Visselblåsarlag; Kritikrätt; Yttrandefrihet; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I Sverige finns det idag ett antal lagar och prejudikat ämnade att reglera och skydda den svenska yttrandefriheten. Något speciellt blir det när yttrande friheten nyttjas av en arbetstagare i förhållande till arbetsgivaren. LÄS MER

  5. 5. Kommunikation i förändring i en digital era : En kvalitativ fallstudie om privata och offentliga organisationers hantering av ålder i kommunikationen av sitt arbetsgivarvarumärke.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Erika Ståhl; Wilma Nolskog; [2023]
    Nyckelord :Employer brand; digital natives; digital immigrants; public sector; private sector; Arbetsgivarvarumärke; digitalt infödda; digitala invandrare; offentlig sektor; privat sektor;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringen och att nya generationer intar arbetsmarknaden står organisationer, privata såväl som offentliga, inför nya utmaningar. De yngre generationerna har till skillnad från sina föregångare andra krav och värderingar som formar deras syn på vad en attraktiv arbetsplats är. LÄS MER