Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Vad får socialsekreteraren att stanna kvar? : Arbetsmiljöfaktorer som leder till personalretention inom myndigheten barn och unga

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Hälsohögskolan

    Författare :Tomas Johansson; Rickard Nord; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title: What makes the social worker remain? - Work environmental factors leading to retention of personnel within the authority of children and youth Authors: Tomas Johansson & Rickard Nord Supervisor: Karl Hedman The purpose of this study is to examine the health factors that experienced social workers value in their workplaces. This is to create a clearer picture of what it is that creates a good working environment and a healthy workplace. LÄS MER

  2. 2. Från centralisering till decentralisering - och tillbaka igen. En kritisk analys av Göteborgs Stads stadsdelsförändringar.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Förvaltningshögskolan

    Författare :Malin Hjort; [2023-01-24]
    Nyckelord :Omorganisation; Kommun; Centralisering; Decentralisering; Beslutsprocess; WPR; Social hållbarhet; Arbetsmiljö;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är bidra till ökad förståelse av varför stora omorganisationer genomförs i offentlig förvaltning, hur förändringarna konstrueras som önskvärda, vilka centrala motiv som driver förändringsprocesserna, vilka perspektiv som inte framträder lika tydligt samt hur arbetsmiljöperspektivet tas i beaktande. Metod: Uppsatsen består av en historisk dokumentstudie avseende beslutsunderlag för organisationsförändringar i Göteborgs Stad under tidsperioden 1987–2021. LÄS MER

  3. 3. Kontorsarbete efter Covid-19 : En kvalitativ studie gällande hur anställda och ledares erfarenheter av att arbeta hemifrån har varit under Covid-19 och hur det kan påverka kontorsarbetet efter pandemin.

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Shanaz Fakhereddin; Mary Morcos; Diana Saade; [2022]
    Nyckelord :Covid-19; Corona; pandemi; ledarskap; organisationsförändringar; kontorslokaler; kontor; kontorsyta; trender; efterfrågan; hemarbete; framtida kontor;

    Sammanfattning : Sedan drygt två år tillbaka har Covid-19 pandemin förändrat många aspekter av våra liv. Även om det inte är klart vilka förändringar som kommer fortsätta gälla efter pandemin, är det med stor säkerhet att nya rutiner kommer att uppstå. LÄS MER

  4. 4. OMORGANISATION UNDER TURBULENTA FÖRHÅLLANDEN : En studie av Primärvårdens organisationsförändring och hurmedarbetarnas arbetsmiljö kan påverkas i samband med en turbulentomvärldsförändring.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Moa Degerman; Maja Andersson; [2022]
    Nyckelord :Omvärldsförändring; Organisationsförändring; Kommunikation; Ledarskap; Employee Participation; Arbetsmiljö.;

    Sammanfattning : Organisationsförändringar är idag en stor del av samhällets utveckling och något som konstantsker runt omkring oss utan att vi tänker på det. Hur dessa förändringar ser ut kan variera frånsituation till situation, men oftast sker det i samband med att man upptäckerförbättringspotential inom organisationen. LÄS MER

  5. 5. “För utan dem så är vi ingenting och de måste ha det bra” : - En kvalitativ studie om hur äldreomsorgens enhetschefer upplever sitt arbetsmiljöarbete under en pandemi

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Sabina Sjöstrand; Teuta Cakaj; [2021]
    Nyckelord :Social work; Psychosocial work environment; Head of Unit; Elderly care; Covid-19; Socialt arbete; Psykosocial arbetsmiljö; Enhetschef; Äldreomsorg; Covid-19;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt hur enhetschefer inom äldreomsorgen upplever och arbetar för att främja den psykosociala arbetsmiljön hos medarbetarna under en pandemi. Med kvalitativa metoder har studien fördjupat sig i enhetschefernas upplevelser och erfarenheter till att utföra ett hållbart och strukturerat arbetsmiljöarbete och därmed ökat kunskapen om hur enhetschefernas verklighet ser ut och har sett ut under de påfrestningar som Covid-19 har medfört inom äldreomsorgen. LÄS MER