Sökning: "arbetsprocessen marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden arbetsprocessen marknadsföring.

  1. 1. Finns det en framtid för marknadsförare? - En kvalitativ studie om AI:s påverkan på den digitala marknadsförarens yrkesroll och autonomi

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Milka Daniel; Emma Blomstedt; [2023]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; Artificiell Intelligens; Autonomi; Legitimitet; Kreativitet; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Finns det en framtid för marknadsförare? – En kvalitativ studie om AI:s påverkan på den digitala marknadsförarens yrkesroll och autonomi Universitet: Lund Universitet, Campus Helsingborg Ämne/kurs: KSMK65 - Examensarbete för kandidatexamen, 15 högskolepoäng Författare: Emma Blomstedt och Milka Daniel Handledare: Ola Thufvesson Syfte: Studien syftar till att undersöka hur digitala marknadsförare upplever att AI påverkar deras yrkesroll samt om användningen av AI har upplevts påverka marknadsförares autonomi. Frågeställningar: (1) Vilka upplevda effekter har AI på den digitala marknadsförarens yrkesroll? (2) Hur upplever digitala marknadsförare att AI-teknik påverkar deras autonomi? Metod: Uppsatsen utgår från en kvalitativ forskningsmetod med en abduktiv ansats. LÄS MER

  2. 2. CSR i modeindustrins mellanhandsföretag : en studie om integration och värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Axelsson; Emma Svernlöv; [2017]
    Nyckelord :CSR integration; intermediaries; fashion industry; value creation; CSR integration; mellanhandsföretag; modeindustrin; värdeskapande;

    Sammanfattning : In this qualitative study the buying activity for three smaller intermediaries in the Swedish fashion industry have been identified to compare similarities and differences. Further on we studied how CSR is integrated in the activity and which type of value these efforts create for the intermediary. LÄS MER

  3. 3. "Ser vad du skriver men jag har glömt vad det var"

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Julia Franzén; [2017]
    Nyckelord :Sociala medier; IMC; IIMC; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Marknadsföring på sociala medier är ett område det forskas mycket om. Den medieintensivitet som präglar samhället idag gör ämnet högst aktuellt att undersöka och det finns flertalet intressanta perspektiv att utgå ifrån. För denna uppsats har det operativa arbetet för marknadskommunikation på sociala medier undersökts. LÄS MER

  4. 4. Storytelling i reklamfilm utifrån ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Sandra Olsen; Matilda Martinsdotter; [2016]
    Nyckelord :Corporate storytelling; gender; commercial; Guldägget; analysis; Storytelling; genus; reklamfilm; Guldägget; analys;

    Sammanfattning : Abstrakt I vårt arbete har vi utgått från bland annat begreppet storytelling. Storytelling innebär att man använder sig av historier vid exempelvis marknadsföring. Storytelling kan till exempel användas för att stärka ett varumärke eller för att marknadsföra en enskild produkt eller tjänst genom till exempel reklamfilm. LÄS MER

  5. 5. Resebyråers Relationer : Att skapa win-win genom marknadsföring och produktutveckling 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kenni Andersson; Fredrik Nilsson; Therese Sjöstrand; [2015]
    Nyckelord :Nätverk; Samarbete; Relationer; B2B-relationer; ARA; Produktutveckling; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att förstå lokala Resebyråers relationer och samverkan ur ett nätverksperspektiv, för att kunna analysera produktutvecklingen och marknadsföringen. Med koppling till de valda syfte har följande forskningsfråga valts: Hur kan resebyråer använda sina relationer med leverantörer och samarbetspartners för att förbättra marknadsföringen och produktutvecklingen? Metod: Uppsatsen utgår från en kvalitativ undersökningsmetod och har en abduktiv ansats. LÄS MER