Sökning: "arbetsprocesser"

Visar resultat 1 - 5 av 279 uppsatser innehållade ordet arbetsprocesser.

  1. 1. Inre effektivisering inom tjänstesektorn En studie med fokus på inre effektivitet, förbättringar och förenklingar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Karlsson; Maria Sundin; [2020-06-30]
    Nyckelord :Effektivisering; Förbättring; Förenkling; Muda; Slöseri; Kontor; Spedition;

    Sammanfattning : Inom företagsvärlden blir det viktigare och viktigare att ha bra processer för att tillmötesgå sina kunder på ett tillfredsställande sätt. Effektivisering och förbättring av arbetsprocesser blir därför betydelsefullt. Att eliminera olika slöserier i arbetsprocesserna kan ge positiva utfall om det görs på rätt sätt. LÄS MER

  2. 2. Hur har digitaliseringen påverkat redovisningsföretags affärsmodell? - En studie om hur digitaliseringen påverkat affärsmodellen för redovisningsföretag samt redovisningskonsulters arbetsuppgifter och värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Vallgren; Olle Josarp; [2020-01-31]
    Nyckelord :Digitalisering; affärsmodell; värdeskapande; redovisningskonsult;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Digitaliseringen har länge varit ett fenomen som påverkat redovisningsbranschen. Det digitala arbetssättet har ersatt det tidigare arbetet som skedde med papper och penna och i vissa fall helt automatiserat arbetsprocesser för en redovisningskonsult. LÄS MER

  3. 3. Skapandet av kundrelationer genom digitaliseringen : Med inriktning på redovisnings- och revisionsbranschen

    Magister-uppsats, Karlstads universitet; Karlstads universitet

    Författare :Elin Larsson; Matilda Arlestrand; [2020]
    Nyckelord :Customer relations; Digitalization; Customization; Customer-oriented processes; Loyalty; Trust; Customer knowledge; Interaction; Kundrelationer; Digitalisering; Kundanpassning; Kundinriktade processer; Lojalitet; Förtroende; Kundkännedom; Interaktion;

    Sammanfattning : Kunder har historiskt kunnat besöka företag för att interagera och tillämpa tjänster. Idag sker en stor del av den kontakten digitalt vilket skapar nya möjligheter och begränsningar för företagen vid skapandet av kundrelationer (FAR 2016). LÄS MER

  4. 4. Organisering i komplexitet : Gränsöverskridande samverkan, praktikaliteter och informellt arbete i strävan efter en socialt hållbar utveckling

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Miranda Kanon; [2020]
    Nyckelord :complexity; organizing; social sustainability; wicked problems; komplexitet; organisering; social hållbarhet; wicked problems;

    Sammanfattning : Bakgrund: Effekterna av det som kommit att kallas New Public Management, där offentliga verksamheter specialiserats i icke-överlappande roller och funktioner, gör det svårt att organisatoriskt hantera komplexa samhällsutmaningar. Hållbarhetsfrågor överskrider territoriella och organisatoriska gränser och dess lokala problem och lösningar utgör en del i en kollektiv och global utveckling. LÄS MER

  5. 5. Vem kan dra nytta av low-code? : Karakteriserande faktorer förverksamheter & arbetsprocesser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Martin Fahlander; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker vad som karakteriserar verksamheter och arbetsprocesser som kan dra nytta av implementation av low-code-lösningar genom en studie. Studien genomfördes med intervjuer på ett kvalitativt sätt tillsammans med en målgrupp som besitter viss insikt inom ämnet. LÄS MER