Sökning: "arbetsrelaterad emotionell self-efficacy"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden arbetsrelaterad emotionell self-efficacy.

  1. 1. Relationen mellan arbetsrelaterad emotionell-, social- och kognitiv self-efficacy och arbetstrivsel

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Fanny Axelsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att ha en hög nivå av emotionell-, social- och kognitiv self-efficacy ärviktigt för individens arbetsliv och arbetstrivsel. Studiens syfte var att bidra med kunskap om arbetsrelaterad self-efficacy och eventuella könsskillnader, och relationen mellan self-efficacy och arbetstrivsel. LÄS MER

  2. 2. Självmedkänslans relation till emotionell self-efficacy, välmående och utmattning vid emotionellt arbete

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Camilla Andersson; Sandra Azzarri; [2019]
    Nyckelord :self-compassion; occupational emotional self-efficacy; emotional job exhaustion; well-being; psychosocial work; Självmedkänsla; arbetsrelaterad emotionell self-efficacy; emotionell utmattning; välmående; psykosocialt arbete;

    Sammanfattning : Självmedkänsla och tilltron till de egna förmågorna har visat sig viktiga för välmående i arbetslivet samt för att minska utmattning. Fortfarande sjukskrivs dock många på grund av stress och emotionell utmattning samtidigt som studier kring självmedkänsla i relation till self-efficacy i emotionellt krävande arbeten är få. LÄS MER

  3. 3. Arbetsrelaterad social- och emotionell self-efficacy i relation till välmående hos kundtjänstpersonal

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Beatrice Ekberg; Amanda Carlson; [2017]
    Nyckelord :Self-efficacy; kundtjänst; välmående;

    Sammanfattning : Self-efficacy har visat sig vara en betydelsefull personlig resurs i arbetslivet. Välmående är också viktig för arbetslivet, då en mer välmående personal visar mindre tendenser till utbrändhet. Denna studie testar dimensionerna social- och emotionell self-efficacy i en specifik kontext - kundtjänstbranschen. LÄS MER