Sökning: "arbetsro kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden arbetsro kommunikation.
1. Att arbeta och kommunicera på distans : Splittrad verksamhet, motivationsproblem och minskad informell kommunikation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Arbete hemifrån är inget nytt koncept men under covid-19 pandemin har distansarbete ökat i hög utsträckning under en relativt kort tidsperiod och blivit normaliserat till ett vardagligt arbetssätt. Det finns fördelar med distansarbete, exempelvis arbetsro och mindre resor, men det existerar även utmaningar. LÄS MER
2. Från kontoret till hemmet : En kvalitativ studie om distansarbete under olika stadier i livet
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Många människors liv förändrades när coronapandemin drabbade hela världen. I Sverige uppmanades arbetsgivare och anställda att arbeta hemifrån om det fanns möjlighet till det. LÄS MER
3. På kontor och distans - framtidens arbetssätt i balans : En jämförande fallstudie om vilka arbetssätt företag i finans- och advokatbranschen förväntas ha efter covid-19
Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskapSammanfattning : Under 2020-21 har covid-19, med dess medförda restriktioner, tvingat svenska organisationer att flytta hem många av sina anställda från kontoren. Det har inneburit en introduktion av distansarbete inom de flesta organisationer som möjliggjort för arbete utanför kontoret. LÄS MER
4. Vad behöver barn för en lyckad skolgång? : Beskrivningar från högstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Den här småskaliga studiens syfte är att undersöka vilka behov barn på högstadiet har för en lyckad skolgång. Att uppleva en lyckad skolgång avser i studien att barn känner välmående och utvecklas kunskapsmässigt i skolan. LÄS MER
5. Specialpedagogik som verktyg för ett inkluderande geografilärarskap
L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Abstrakt Genom aktionsstudien ville jag söka svar på hur jag som geografilärare kunde dra nytta av specialpedagogiken för att bättre möta alla elever och skapa en mer inkluderande undervisning. I aktionsstudien sökte jag därför under 7 aktioner i en klass i årskurs åtta besvara frågan ”Hur kan jag som geografilärare planera och genomföra undervisningen med stöd av specialpedagogiska verktyg?” För att besvara frågeställningen genomförde jag en studie i en klass som sågs som stökig, pratig och ofokuserad. LÄS MER