Sökning: "arena publik"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden arena publik.

  1. 1. Influencers för hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lisa Rydbacken; Johanna Fransson; [2023]
    Nyckelord :Estetiskt arbete; Mikro-influencer; Hållbarhetsbudskap; Influencer strategier; Instagram Aesthetic work; Micro-influencers; Sustainability message; Influencer strategies; Instagram; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har medfört en förändring i hur individer och företag interagerar med varandra. Särskilt har sociala medier plattformar som Instagram blivit ett viktigt verktyg för individer och företag att nå ut till en potentiell publik. LÄS MER

  2. 2. Vad vore svensk innebandy utan SM-finalerna? : En studie av SM-finalerna i innebandy som event

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Oskar Olsén; Robin Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Floorball; Event; Marketing; Customer value; Audience; Atmosphere; Innebandy; Event; Marknadsföring; Kundvärde; Publik; Atmosfär;

    Sammanfattning : Intresset till att studera SM-finalerna på dam- och herrsidan i innebandy växte då båda skribenterna har besökt finalerna sedan innan. I år var det dags att välkomna tillbaka publiken igen efter tre år.  Forskningens syfte var att undersöka iscensättningen av SM-finalerna i innebandy 2022 som event. LÄS MER

  3. 3. För fri opinionsbildning och rättvisa val : En experimentell studie om effekten av transparensmeddelanden vid politisk reklam

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Caroline Dahlén; Tilda Oltegen; [2022]
    Nyckelord :credibility; transparency; critical thinking; influencers; political advertising; experiment; trovärdighet; transparens; kritiskt tänkande; influencers; politisk reklam; experiment;

    Sammanfattning : Influencers has developed to be our times opinion leaders and social media has become an arena for political information and discussion. In the most recent years they’ve also become an important part of our current political parties' marketing strategies. This has opened up both great opportunities as well as challenges. LÄS MER

  4. 4. Rätten till det offentliga rummet : Hur kvinnor upplever den moderna fotbollsarenan

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Vegard Pettersson; [2022]
    Nyckelord :fotbollsarena; plats; genus; trygghet; platsidentitet;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur den moderna fotbollsarenan upplevs av kvinnor. Den moderna fotbollsarenan kan ses som ett koncept kombinerat av en ny arena som ska locka en bredare publik samt en ökad andel kvinnor som besöker arenan.  För denna studie har fotbollsarenan definierats som en del av det offentliga rummet. LÄS MER

  5. 5. Digital aktivism : En kvalitativ studie om hur ungdomar uppfattar aktivism på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Halima Hussein; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta arbete handlar om digital aktivism och uppfattningen om detta ur unga användares perspektiv. Studien diskuterar utvecklingen av aktivism i en digitaliserad värld och hur ungdomar, som anses var en stor grupp inom digitala medier, reagerar på detta fenomen. LÄS MER