Sökning: "arg"

Visar resultat 1 - 5 av 75 uppsatser innehållade ordet arg.

  1. 1. "Varför blir trollet arg?" : Förskollärares resonemang kring att stötta barns utveckling av kritiskt tänkande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Malin Edeborg; Linnéa Jonsson; [2024]
    Nyckelord :Kritiskt tänkande; kritisk literacy; självförtroende; informationssamhälle; källkritik; barns utveckling; undervisning; konflikthantering; barns behov;

    Sammanfattning : Barn lever i ett informationssamhälle där de redan i tidig ålder behöver ta ställning till vad de möter i olika medier, något som kan vara nog så svårt även för vuxna. I detta arbete avhandlas barns utveckling av kritiskt tänkande. LÄS MER

  2. 2. The Missing Student: Construction of an Alternate Reality Game – A pitch to attract applicants to the Game Design & Technology Master’s programme

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :William Andersson; Karim El-Nahass; Oscar Forsyth; Katri Lantto; Ludvig Lemner; Sara Stråhle; [2023-03-03]
    Nyckelord :ARG; Alternate Reality Game; Marketing; Advertisement; Master’s program; Game Design; Modularity;

    Sammanfattning : The master’s program Game Design & Technology at the University of Gothenburg wants to try new ways of marketing the program to potential students and has created this Bachelor’s for that purpose. By advertising using a game, one reaches people that are already interested in the area and by having an interactive advertisement such as an Alternate Reality Game (ARG) one can have the target group interact with each other further solidifying their interest. LÄS MER

  3. 3. Goncharov and Collaborative Storytelling : How Tumblr Invented a Fake Martin Scorsese Movie

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Anna Birna Turner; [2023]
    Nyckelord :goncharov; tumblr; transmedia; storytelling; ARG; social media; fandom;

    Sammanfattning : Online fandoms are capable of various feats; from influencing the TV shows they watch to funding half-baked convention scams, Tumblr fandoms in particular are infamous across the internet. Their chaotic and intense nature simultaneously leads to intense bouts of creative activity, pumping hundreds of thousands of fan works into the Tumblr ecosystem every year. LÄS MER

  4. 4. ”Jag blir arg, frustrerad, ledsen, rädd och upprörd” : En kvalitativ intervjustudie om socialarbetares erfarenheter av relationen mellan emotionellt arbete och ett professionellt förhållningssätt i arbetet med utövare av sexuellt våld

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärd

    Författare :Elin Karlsson; Louise Vestin; [2023]
    Nyckelord :Social worker; sexual violence; perpetrators of violence; emotional labor; experiences; sex offenders; Socialarbetare; sexuellt våld; våldsutövare; emotionellt arbete; erfarenheter; sexualförbrytare;

    Sammanfattning : The aim of the study was to examine social workers experiences regarding the relationship between emotional labor and professional approach as well as the importance of the professional approach to sexual offenders. The used method was a qualitative interview study with a targeted selection of seven social workers who had experiences of working with sexual offenders. LÄS MER

  5. 5. Varför Ava-tar de på allt? : En kvalitativ analys av hur visualiseringen av händers interaktion påverkar hur åskådare upplever världen i filmen Avatar

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Cassandra Campbell; [2023]
    Nyckelord :Avatar; phenomenology; film phenomenology; perception; hands; cognition; narrative; narrative functions; embodiment; embody; immersion; science fiction; interaction; tactile; haptic; sensory; eye-hand-coordination; visual communication; communication; film; Avatar; fenomenologi; filmfenomenologi; perception; händer; hand; kognition; narrativ; narrativa funktioner; inlevelse; förkroppsligande; science fiction; interaktion; interaktionsdesign; taktil; haptik; öga-hand-koordination; sensorisk; upplevelse; visuell kommunikation; kommunikation; film; filmberättande; vargar; varg; teater; Naturskyddsföreningen; animation; rörlig bild; naturpolitik; narrativ; berättande; kommunikation; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en fenomenologisk studie som utreder hur visualiseringen av händer påverkar hur filmbetraktare upplever världen i filmen Avatar.  Analysen utreder tre scener från Avatar, som visar händer som interagerar med föremål som är okända för både filmkaraktärens och betraktarens del. LÄS MER