Sökning: "argument spel"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden argument spel.
1. Barn som konsument och producent : Förskollärares perspektiv på barns användande av lärplattan i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Denna studie undersöker förskollärares perspektiv på lärplattan i förskolans verksamhet. Detta ämne är högst relevant att ta reda på mer om, eftersom den digitala teknologin är en stor del av samhället. LÄS MER
2. 36 § AvtL i en internationellt privaträttslig kontext - En studie kring internationellt tvingande svensk rätt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Varför domstolar i staten A ska beakta och tillämpa lagar tillhörande staten B:s rättsordning är fortfarande omdiskuterat. Redan på 1600- och 1700-talet lanserade holländska jurister som Johannes Voet och Ulric Huber idén om comitas gentium – internationell artighet gentemot främmande stater. LÄS MER
3. SIMULATING A SYSTEM : Using video games as tools to promote self-directed learning
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : As a response to finding innovative ways of using games as tools for learning we explore the design process of creating a game system meant to promote self-directed learning. This thesis explores what design pillars a game system needs to follow when making a game that is meant to promote self-directed learning through reflection on cause and effect relations. LÄS MER
4. Digitala spel i historieundervisningen : Historielärare ger sin syn på hur man kan implementera digitala historiespel i undervisningen
M1-uppsats, Jönköping University/Didaktik i SamhällsämnenaSammanfattning : This study intends to examine on how teachers relate to digital games as a teaching method in the subject of history. In the study, five history teachers were interviewed with the aim of getting answers on the extent to which history teachers use digital games, what opportunities and difficulties they see with digital games in history teaching and whether one can benefit from digital games to increase students' history awareness. LÄS MER
5. Om spänningsfältet mellan självbestämmande och ett gott liv ur ett omsorgsetiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : Spänningsfältet mellan självbestämmande och ett gott liv för personer med kognitiva funktionsnedsättningar som befinner sig i omsorgsverksamheter är ett område där ett etiskt resonemang måste föras. När och hur får någons autonomi inskränkas? Till vår hjälp behöver vi omsorgsetikens syn på autonomi eftersom det klassiska liberala sättet att se på autonomi inte tar hänsyn till självbestämmande i relation till kognitiva funktionsnedsättningar. LÄS MER