Sökning: "argument tv reklam"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden argument tv reklam.

  1. 1. Spelets regler : En retorisk analys av Mobilbets och Unibets reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Barbara Parkic; Linda Forsell; [2016]
    Nyckelord :Rhetorical analysis; ethos; pathos; logos; tv-commercials; casino; Retorikanalys; ethos; pathos; logos; reklamfilm; casino;

    Sammanfattning : Denna studie kommer behandla casinoreklam som har sänts på svensk tv. Studien kommer att undersöka hur Mobilbet och Unibet använder sig av retoriska verktyg i sina reklamfilmer genom övertygelse argumenten: ethos, pathos och logos. LÄS MER

  2. 2. Politisk TV-reklam : En jämförelse mellan partiernas valfilmer inför riksdagsvalet 2014

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Anna Ålbrink; [2014]
    Nyckelord :Politisk reklam; politisk kommunikation; valfilmer; semiotik; retorik;

    Sammanfattning : Politisk TV-reklam är ett relativt nytt fenomen i Sverige. Mot bakgrund av att partierna i reklamen helt kan styra över meddelandet och att det finns en begränsad mängd svensk forskning på området, är det intressant att undersöka vilka strategier som används. LÄS MER

  3. 3. Retorik och semiotik i reklam : En jämförelse mellan tidningsannonser och internetbanners

    Kandidat-uppsats, Avd för medieproduktion

    Författare :Johan Gripple; Anders Ohlsson; [2009]
    Nyckelord :Rhetoric; semiotics; banner blindness; internetbanners; paper ads; differences; Retorik; semiotik; banner blindness; internetbanners; tidningsannonser; skillnader;

    Sammanfattning : Advertising is something that we get in touch with on a daily basis and more or less everywhere. Advertising is used in different mediums, such as magazines, television, radio, internet, cellphones et.c. LÄS MER