Sökning: "argumentative texts"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden argumentative texts.
1. Exploring the Impact of Genre on Syntactic and Lexical Complexity in L2 Written English
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : The present study investigates the effect of genre on lexical and syntactic complexity. The corpus used for this study is made up of argumentative and narrative texts from the TRAWL (Tracking Written Learner Language) online corpus. The study analyses texts written by 22 Norwegian EFL learners, 10 in year 8 and 12 in year 9. LÄS MER
2. Är det fria ordet fritt i läromedlen? : En studie av synen på argumenterande texter.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : Based on the democratic goals and mission in the Swedish curriculum and the rapidly changing media landscape, this study examines how textbooks, for pupils aged 13-15, present the writing of argumentative texts. Using content analysis and Ivanić's six discourses of writing and learning to write as a framework, fundamental aspects are reviewed: the writer, the reader, the media, the function attributed to the argumentative texts, and the writing discourse. LÄS MER
3. Den (o)hållbara vindkraften : En argumentationsanalys av mediedebatten om vindkraft i Sápmi i ljuset av Sveriges omställning till ett hållbart samhälle
Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : The rights of the Sámi; Sweden’s indigenous people, have long been a subject of debate. As part of Sweden’s Climate Act and implementation of the 2030 Agenda, Sweden is currently in the midst of an extensive expansion of wind power where a large proportion of the wind turbines will be located in Sápmi. LÄS MER
4. Digitala verktyg i skrivprocessen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktikSammanfattning : Denna uppsats handlar om hur digitala verktyg praktiskt kan implementeras under skrivprocessen vid undervisning av hur man skriver en argumenterande text. Vidare har studien även som avsikt att ta reda på elevernas åsikter kring att använda digitala verktyg under skrivprocessen. LÄS MER
5. Är det fria ordet fritt i läromedlen? : En studie av synen på argumenterande texter.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : Based on the democratic goals and mission in the Swedish curriculum and the rapidly changing media landscape, this study examines how textbooks, for pupils aged 13-15, present the writing of argumentative texts. Using content analysis and Ivanić's six discourses of writing and learning to write as a framework, fundamental aspects are reviewed: the writer, the reader, the media, the function attributed to the argumentative texts, and the writing discourse. LÄS MER