Sökning: "arla"

Visar resultat 21 - 25 av 135 uppsatser innehållade ordet arla.

  1. 21. Sponsorrelationens livscykel : Avgörande relationskomponenter för sponsorrelationer inom evenemang

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Clara Arfs; Emelie Larm; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship Relationship; Event sponsoring; Life Cycle Model; Sponsorship Characteristics; Sponsorrelation; Evenemangssponsring; Livscykelmodell; Relationskomponenter;

    Sammanfattning : Med anledning av bristande forskning om sponsorrelationers utveckling, är studiens syfte att öka förståelsen för vilka relationskomponenter som är avgörande för sponsorrelationens olika livscykelfaser. Studien syftar specifikt till att undersöka evenemangssponsring. LÄS MER

  2. 22. David vs Goliat: Slaget om Pjölk : En kvalitativ studie om hur företag förstärker sina varumärkesidentiteter i reklamkampanjer med hjälp av retoriska verktyg.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Amelie Karlsson; Jacob Fransson; [2020]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; retoriska verktyg;

    Sammanfattning : I dagens samhälle pågår ständigt en kamp mellan nytt och gammalt. Kampen utspelar sig på olika arenor som exempelvis inom politiken, teknologin och får människor att ifrågasätta sina konsumtionsvanor. Människor uppmanas till att leva efter olika typer av livsstilar vilket påverkar hur företag väljer att marknadsföra sig. LÄS MER

  3. 23. Do You Dare to Compare? The Effects of Comparative Advertising on Consumer Responses Towards the Advertised and Attacked Brands - A Case Study of Arla Foods and Oatly

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Louise Håkansson; Ebba Norberg; [2020]
    Nyckelord :Comparative Advertising; Market Position; Advertising Value; Malicious Comparative Advertising; Hierarchy of Effects;

    Sammanfattning : In 2014, a long-stretched feud began between dairy company Arla Foods and oat milk company Oatly, and is continuously ongoing. The rivalry between the two companies includes advertising where the companies target one another, in different ways. LÄS MER

  4. 24. “Milk is milk” versus “Ditch milk” : A case study of consumers’ attitudes towards brands involved in brand rivalry

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Pernilla Lerberg; Kajsa Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Consumer attitudes; brand rivalry; public conflict; buzz marketing; brand; word-of-mouth;

    Sammanfattning : For the last five years, Sweden has seen a quite remarkable milk war between the traditional Arla serving dairy products and the innovative Oatly offering vegan milk substitutes. The purpose of this thesis was to investigate how consumers’ attitudes are affected by firms’ involvement in brand rivalry, where the conflict between Arla and Oatly served as a case. LÄS MER

  5. 25. Att sälja en värdering eller en smak? : En komparativ kritisk retorikanalys av Oatly- och Arlas reklamfilmer med tillhörande kommentarsfält på Youtube

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Gabriel Scavo; Amanda Steier; [2020]
    Nyckelord :Arla; Oatly; CSR; Mjölk; Havredryck; reklam; retorik; smak; Youtube.;

    Sammanfattning : The following study focuses on food companies Oatly's and Arla's communication on the digital platform Youtube. The study analyzes two commercials from Arla and one commercial from Oatly. LÄS MER