Sökning: "art branding"

Visar resultat 11 - 15 av 50 uppsatser innehållade orden art branding.

  1. 11. The Art of Scarcity

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Brüchert; Lorenzo Dirksz; Nsunge Kaniki; [2020]
    Nyckelord :Scarcity; Luxury Branding; Fashion Branding; Contemporary Art; Limited Editions; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to explore the phenomenon of scarcity in branding within the fashion industry. Secondly, the aim is to show how fashion brands can utilize scarcity as a branding tool to transform products into luxury collector’s fashion items. The research shows that there are several connections between the presented cases. LÄS MER

  2. 12. Konsten att sälja en plats : En fallstudie om Karlskoga kommuns platsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Johan Almqvist; Anton Nilsson; [2020]
    Nyckelord :platsmarknadsfröing; inkluderande platsmarknadsföring; postpolitik; entreprenörsstad;

    Sammanfattning : I takt med övergången från industrisamhälle till kunskapssamhälle förändrades platsmarknadsföringens praktik. Faktorer som ökad globalisering och större rörlighet av varor och tjänster har lett till en ny konkurrenssituation länder, städer, regioner och kommuner emellan. LÄS MER

  3. 13. Uppfattningar om plop art och offentlig miljö - En fallstudie inriktad på konstverket Points of view på Konsthallstorget i Malmö

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Marianne Bosma; Madeleine Granholm; [2019]
    Nyckelord :Offentlig plats; Offentlig konst; Plats; Platsspecifik; Kulturpolitik; Plop art; Stadsplanering; Kritik; Postmodernism;

    Sammanfattning : SammanfattningDenna fallstudie syftar till att undersöka den postmoderna abstrakta skulpturen som ett intressant fenomeninom området byggd miljö och den offentliga nutidskonsten. Genom vår frågeställning undersöker vimänniskors uppfattning om vad en plop art är och hur den passar in i den miljön där den står. LÄS MER

  4. 14. Konsten att Planera ett Olympiskt Event : Planeringsutmaningar och Platsmarknadsföring i samband med OS-ansökan Stockholm/Åre 2026

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Viktor Johansson; Joakom Johansson; [2019]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; Planeringsutmaningar; Agenda 2020; Mega-event; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Den här kandidatuppsatsen syftar till att undersöka mega-event med fokus på det potentiellamästerskapet Stockholm/Åre 2026. Uppsatsen studerar hur orterna Stockholm och Åre kanpåverkas av platsmarknadsföringen av ett olympiskt mästerskap samt vilkaplaneringsutmaningar ett sådant event har. LÄS MER

  5. 15. Kan organisationer behålla sina medarbetare med hjälp av Employer Branding? En kvalitativ analys av hur olika organisationer använder sig av Employer Branding

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Lisa Berg; Emilie Larsson; [2019]
    Nyckelord :Grundad teori; Employer Brand; Employer Branding; Employer Branding Strategieer; Medarbetarretention och Organisationskultur; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Arbetets art: Kandidatuppsats Sidantal: 49 Titel: Kan organisationer behålla sina medarbetare med hjälp av Employer Branding? En kvalitativ analys av hur olika organisationer använder sig av intern Employer Branding Författare: Lisa Berg och Emilié Larsson Handledare: Agneta Wångdahl Flinck Datum: 2019-01-14 Sammanfattning: Den föränderliga arbetsmarknaden har resulterat i att det idag är svårare för organisationer att behålla kompetenta medarbetare. Detta eftersom arbetstagare idag har flexibla anställningsförhållanden som bidrar till att det blir lättare för dem att byta arbetsplats. LÄS MER