Sökning: "art branding"

Visar resultat 21 - 25 av 50 uppsatser innehållade orden art branding.

  1. 21. Konsten att/som vara i Vara : En diskursteoretisk studie av offentlig konst, motstånd och identitet

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Etnologi

    Författare :Liza Matilda Jernberg; [2018]
    Nyckelord :Vara; public art; identity; opposition; meaning-making; municipality; norms; public domain; branding; progressiveness; discourse theory; Vara; offentlig konst; identitet; motstånd; meningsskapande; kommun; normer; offentliga rummet; branding; varumärke; progressivitet; diskursteori;

    Sammanfattning : In this thesis I have studied the conflicts that arose in Vara when the municipality ordered a sculpture by the artist Katharina Grosse in collaboration with The National Swedish Public Art Council and the Swedish Transport Administration in 2012. The aim of the study is to analyze the meaning-making of the sculpture as a process determined by social negotiations concerning variables such as identity, societal hierarchies and education. LÄS MER

  2. 22. Kriskommunikation - Konsten att spela schack utan att se motståndarens pjäser : En kvalitativ fallstudie av Oscar Properties och Aros Bostad i samband med nyproduktionskrisen

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mounes Zandi; Agnes Norberg; [2018]
    Nyckelord :Crisis Communication; Crisis Management; Oscar Properties; Aros Bostad; Expressiveness Quotient; Situational Crisis Communication Theory; Organizational legitimacy; Reputation Branding; Kriskommunikation; Crisis Management; Oscar Properties; Aros Bostad; Expressiveness Quotient; Situational Crisis Communication Theory; Organisatorisk legitimitet; Reputation Branding;

    Sammanfattning : Studien ämnar att undersöka hur Crisis Management kan användas vid utformning av kriskommunikation samt om det går att skilja kommunikation och kriskommunikation åt. I syfte att uppnå detta genomför studien en fallstudie av två svenska företag som är verksamma i fastighetsbranschen under nyproduktionskrisen 2018 (Oscar Properties och Aros Bostad). LÄS MER

  3. 23. Artistic Brand or Brand with Art?

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Karlsson; Xinyi Yao; Melissa Cetino; Meiru Lu; [2018]
    Nyckelord :Art; Branding; Artistic Brands; Brands with Art; Brand Identity; Visual Art; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: This article explores the relation between brands and the use of art, and in which way art helps brands in expressing their values and identity. Furthermore, this article will identify the components that characterize Artistic Brands and Brands with Art. LÄS MER

  4. 24. MED EN SCHYSST SERIESTAD KAN MAN SLÅ HELA VÄRLDEN MED HÄPNAD OM SERIESTADEN MALMÖ, DESS AKTÖRER OCH SERIENÄTVERK

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Lars Nilsson; [2017-06-27]
    Nyckelord :Comics; city branding; Malmö; creativity; symbolic economy; cultural capital; gentrification; DIY-culture;

    Sammanfattning : This master thesis in ethnology explores the creative actors and networks in Seriestaden Malmö (Comic City Malmö). A concept created by comic writer, comic scholar and critic Gunnar Krantz in 1999, but now a part of the the city of Malmös cultural branding. LÄS MER

  5. 25. Mellan raderna träder utställaren fram : En diskursanalytisk studie av Fotografiskas semiotiska och narrativa identitetsskapande i det digitala rummet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Svenska

    Författare :Alexander Nordin; [2017]
    Nyckelord :Fotografiska; Fine art photography; Marketing; Corporate branding; Web sites; Social Semiotic discourse analysis; Discourse analysis; Close reading; Core values; Semiotic resources; Narrative resources; Text types; Fotografiska; Fotokonst; Marknadsföring; Varumärkesidentitet; Webbplats; Socioemiotisk diskursanalys; Diskursanalys; Närläsning; Kärnvärden; Semiotiska resurser; Narrativa resurser; Texttyper;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker hur webbplatsen kan användas i syfte att förmedla en varumärkesidentitet hos företag inom kultursektorn. Fotografiska, en privat konsthall för samtida fotokonst, belägen i Stockholm, publicerar på sin webbplats texter om varje utställning som konsthallen arrangerar. LÄS MER