Sökning: "artificiell intelligens"
Visar resultat 6 - 10 av 1065 uppsatser innehållade orden artificiell intelligens.
6. "Att flyga i blindo - smart teknik i klimatets tjänst eller otjänst? Ett synliggörande av den smarta teknikens möjligheter och utmaningar i relation till biologisk mångfald."
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Samtidigt som hotet om en sjätte massutrotning står för dörren, blomstrar teknologin som aldrig förr. De teknologiska framstegen som görs, där artificiell intelligens går i täten, har potential att påverka och förändra olika aspekter av vårt samhälle, klimat och biologiska mångfald. LÄS MER
7. Cybersäkerhet i kommunala korridorer
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/FörvaltningshögskolanSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att få förståelse för existerande uppfattningar, strategier och hantering av cyberhot som den kommunala förvaltningen utsätts för i samband med den accelererande digitaliseringen samt utvecklingen av artificiell intelligens. Teori: Den teoretiska referensramen utgår ifrån fem teman: AI, trög förvaltning i accelererande omvärld, arbetsmetoder kopplat till cybersäkerhet, medvetenhet och förberedelse/kapacitet. LÄS MER
8. AI-readiness inom livsmedelsbranschen : En kartläggning av nordiska livsmedelsföretag
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Livsmedelsindustrin står inför stora utmaningar i framtiden, varav en är att erbjuda och producera livsmedel till en växande population på ett hållbart sätt. Ett sätt att övervinna denna utmaning är att implementera AI-teknik som kan användas för att effektivisera och främja hållbar utveckling inom livsmedelsindustrin. LÄS MER
9. Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar : En kvalitativ studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : SAMMANFATTNING Datum: 2024-01-11 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Julia Blomqvist Julia Köhl Sophie Lindström 02/04/16 97/07/16 00/06/10 Titel: Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar. - En studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv. LÄS MER
10. Marknadsföringsbyrån i digital förändring : En kvalitativ studie om hur digital teknologi påverkar affärsrelationen mellan marknadsföringsbyrå och kund
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den digitala teknologins inverkan på affärsrelationer har främst studerats inom tillverkningsindustrin och det finns begränsad forskning om ämnet inom andra branscher. En bransch som influerats mycket av digital teknologi är marknadsföringsbranschen där marknadsföringsbyrån och kunden är centrala aktörer. LÄS MER