Sökning: "artist lansering"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden artist lansering.

  1. 1. Spotify som nödvändighet i den nyamusikbranschen : Bland gatekeepers och hierarkier i streamingmiljön

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Lars Jonsson; [2021]
    Nyckelord :Independent; rockband; artist; strategier; gatekeepers; Spotify;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie ämnar undersöka och belysa vilka metoder, strategier ochtillvägagångssätt ett antal independentartister, specifikt svenska rockband, använder sigav för att sprida sin musik, skaffa sig lyssnare och skapa intresse för sitt respektive band.Begreppet independentartist syftar i denna uppsats till artister eller musiker som skriver,producerar, distribuerar och marknadsför sina egna alster oberoende av majorbolag. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring av artister på Instagram

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Ardalan Azadi; Ebba Lorentzi; [2019]
    Nyckelord :Sociala medier; Instagram; artist; marknadsföring; varumärke; musikstreaming; musikbolag; musikindustrin;

    Sammanfattning : Vi lever i ett alltmer uppkopplat samhälle och statistiken pekar mot att det kommer fortsätta i den riktningen. I och med detta bör skolan ta vara på makten som sociala medier har. LÄS MER

  3. 3. Från produkt till tjänst : Musik och digital marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Mariela Djordjevic; Bejar Khosravi; [2013]
    Nyckelord :Digital marketing; music industry; social media and digital channels; Digital marknadsföring; musikbranschen; musiktjänster; sociala medier och;

    Sammanfattning : Bakgrund: Musikindustrins tillväxt under det senaste decenniet har varit starkt influerat av digitaliseringen över internet. Nedladdningen av musik, övergången från en konkret produkt till en immateriell tjänst och ständigt förändrade beteendemönster hos musikanvändare i den digitala miljön har resulterat i en hel del problematik för leverantörer och distributörer samt föranlett stora ekonomiska förluster. LÄS MER

  4. 4. Att nå ut med musik : de nya vägarna mellan musikskaparen och lyssnaren

    Kandidat-uppsats, Kungl. Musikhögskolan

    Författare :Maria Lindqwist; [2011]
    Nyckelord :musikindustri; skivbolag; artist; lansering;

    Sammanfattning : Detta arbete syftar till att ge svar på några av de frågor man som artist kan ha inför en skivlansering. Arbetet är av samtidsskildrande art med en historisk tillbakablick till varför vi idag står där vi står när det handlar om skivindustri, lansering, ekonomisk vinst och exponering för musik. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring och massmedialt beroende : En studie av ett svenskt oberoende skivbolag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för musikvetenskap

    Författare :Peter Brantsing; [1998]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract  Peter  Brantsing:  Marknadsföring   och  massmedialt  beroende  - En  studie  av  ett  svenskt oberoende skivbolag.- Uppsala: Musikvetenskap 1997. 60 p. En studie av det svenska skivbolaget MNW Records Group AB och deras marknadsföring mot olika medier. LÄS MER