Sökning: "artist varumärke"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden artist varumärke.
1. Syns man så finns man : En studie om reklamfilmens påverkan på artistens personliga varumärke
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Denna studie belyser effekterna på musikartisters personliga varumärken i samband med att artisternas musik finns med i reklamfilm. Detta görs genom semistrukturerade intervjuer med ett antal musikartister med olika erfarenhet och framgång som upplåtit sina verk till reklamfilm. LÄS MER
2. Artist och Influencer? : En kvalitativ studie om artister och deras möjlighet att implementera influencer marketing i sin marknadsföring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Research shows that influencer marketing is an effective way to market on social media. Scientists argue that consumers rely on influencers to help them decide on their purchases and guide them through the whole process. In a world where everyone can become an artist, it can be a struggle to stand out among the crowd. LÄS MER
3. Popstjärnans framgångsrecept : En kvalitativ studie i vad som krävs för att slå igenom somartist i dagens musikklimat 2021
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Syftet med studien är att bidra med en ökad förståelse kring hur skivbolag arbetar medartister, vad som krävs för att nå framgång som artist samt hur man definierar framgångi denna kontext. Detta öppnar i sin tur upp för diskussion kring varför före dettaIdolmedverkande når framgång eller ej. LÄS MER
4. Att höras genom bruset : En kvalitativ studie i vad som genererar framgång imusikindustrin
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : I följande uppsats undersöktes framgång ur skivbolag, artisters samt idoldeltagares perspektiv.Det undersöktes även vilka faktorer och egenskaper som ansågs essentiella i syfte att genereraen lyckad artistkarriär. LÄS MER
5. Varumärke och image slår igenom bruset i musikbranschen : En kvalitativ studie om hur artister jobbar med sina varumärken på sina sociala medier
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Digitaliseringen har revolutionerat musikindustrin, alla delar av marknaden har utvecklats, marknadsföring är ett av dem. Sociala medier har blivit centrum för marknadsföringen och konsumenten begär mer relaterbara varumärken och image som ett krav för att konsumera produkter. LÄS MER