Sökning: "artistic learning"
Visar resultat 16 - 20 av 75 uppsatser innehållade orden artistic learning.
16. Art journal som verktyg i bildämnet : "Du behöver inte bli förstådd... det räcker att du säger det du vill få sagt..."
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : I det här arbetet har jag undersökt hur konceptet art journal och art journaling på ett metodiskt och strukturerat sätt skulle kunna användas som redskap och verktyg i bildundervisning för att främja uppstarten av en konstnärlig och kreativ process. Studien har också haft som syfte att undersöka hur en kreativ lärandeprocess kan se ut. LÄS MER
17. "Musik borde vara obligatoriskt" : en kvantitativ studie om musikämnets betydelse för gymnasieelever.
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : The purpose of the present study is to investigate the importance of the subject of music for high school students. A quantitative method, digital survey, has been used to examine high school students' experiences and feelings toward the subject of music. LÄS MER
18. SCHOOL BULLYING: STUDENTS PERSPECTIVES FROM A TANZANIAN SECONDARY SCHOOL
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim The current study was designed to qualitatively examine secondary school students’ understanding of bullying practices and how gender is involved in bullying in a Tanzanian secondary school. Theory The theoretical frameworks that are used in the current study are Social Learning Theory (Bandura, 1977) and Social Dominance Theory (Sidanius & Pratto, 1999). LÄS MER
19. Att lära sig agera : en studie om professionalisering och landskapsarkitekturutbildning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Ämnet för detta arbete är landskapsarkitektstudenters erfarenheter och förväntningar av att lära sig rollen som professionell landskapsarkitekt. Syftet är att skapa förståelse för de externa och interna drivkrafter som påverkar studenters beteende och inlärning samt att belysa uppenbara men bitvis dolda strukturer som ligger till grund för samtida landskapsarkitekturutbildning. LÄS MER
20. Circular learning: Sustainable ways for meaningful activity in active aging and generativity
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : The global demographic context of contemporary society is characterized by an increasing percentage of elderly people. In fact, currently in Portugal 22% of its total population is over 65 years of age with an average retirement age of approximately 64 years of age. LÄS MER