Sökning: "artistic learning"
Visar resultat 6 - 10 av 75 uppsatser innehållade orden artistic learning.
6. Ett undersökande arbete av yrkesrollen som bildlärare. Identitetsutveckling genom samtidskonst och porträttskapande med konstbaserade metoder
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : The present study examines the professional role as an art teacher and how to work with identity development through art-based methods and contemporary art in visual art education. This work is also based on the authors identity development as a teacher educator, reflecting on the values and the mission of compulsory school, but also how values and the mission are experienced by two teacher students the author meets as a teacher educator. LÄS MER
7. Tankekollage som metod för lärande genom estetiska lärprocesser - en fallstudie där studenters erfarenheter av visuell gestaltning inom högre utbildning står i centrum
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : The aim of this essay is to further deepen the knowledge about the student experience of artistic visual methods applied in a university setting. The objective is also to explore the impact and contribution of aesthetic experiences and processes in higher education. LÄS MER
8. Alien, Alienated and Alienation
Kandidat-uppsats, Konstfack/TextilSammanfattning : I started to design my project through the lens of my own perceptions and understanding of alienation, as well as learning about alienation through the lens of artistic craft. In the project, I used the history of blue porcelain as a metaphor for my alienation. LÄS MER
9. Freedom through restriction : An artistic project which investigates movement, freedom of expression and the value of restrictions in creative processes.
Master-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för cirkusSammanfattning : Freedom through restriction is an artistic project which investigates movement, freedom of expression and the value of restrictions in creative processes, through my experience. Through this study, I aim to develop innovative methods to encourage myself and fellow practitioners to connect with the body, to expand awareness and knowledge of the circus practice through the self, and to think through movement for creative, artistic, and pedagogical purposes. LÄS MER
10. Att dansa fram en plats : Om dansundervisning och skolans rum
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : I denna studie undersöks förhållandet mellan dansundervisning och de platser där de äger rum, i huvudsak skolans danssalar. Genom att intervjua danslärare och elever på gymnasiets estetiska program, samt göra observationer i skolmiljöer, ställs frågor om hur dansundervisningen å ena sidan påverkas av den plats där den äger rum å andra sidan kan påverka eller utforska dessa platser. LÄS MER