Sökning: "artistvarumärke"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet artistvarumärke.

  1. 1. Förväntningar av artistprofilering

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Antonio Charry Qvarforth; [2020]
    Nyckelord :artistvarumärke; kvalitativa intervjuer; musikbranschen; skoldiskurs; diskursanalys; artist;

    Sammanfattning : Studien syftar till att, genom diskursanalys, undersöka erfarenheter och upplevelser av artistprofilering. I undersökningens kvalitativa intervjuer deltog tre intervjupersoner. LÄS MER

  2. 2. Att tränga genom bruset som independentartist : Långsiktighet i byggande av artistvarumärke, ökad lyssnartillväxt och exponering inom en kompetetiv bransch

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Gabriel Gruvberg; [2020]
    Nyckelord :Independent; major; artist; strategier; sociala medier; uppmärksamhetsekonomi;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie ämnar undersöka och belysa vilka strategierindependentartister använt sig av för att ’tränga genom bruset’. Begreppet”independentartist” syftar till artister eller musiker som skriver, producerar, distribueraroch marknadsför sina egna alster oberoende av majorbolag. LÄS MER

  3. 3. Artistvarumärkens nya spelplan : Konkurrensklimatet i den moderna musikindustrin

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Oscar Larsson; Adam Åstrand; [2015]
    Nyckelord :Varumärke; artist; artistvarumärke; konkurrens; differentiering; digitalisering;

    Sammanfattning : Purpose and aim The purpose of this thesis has been to create a deeper understanding about the impact that the digitalization of the music business in the early 2000s and also the latter change, that in this paper is referred to as the sociodigital change, has had on artist brands. We will also analyze the positive and negative effects that this development may have had on the already existing brand environment and lastly also review the true importance of the professional industry’s competence. LÄS MER

  4. 4. Utvecklingsprocessen bakom artistvarumärken : En studie utifrån ett branschperspektiv

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Caroline Chalmers; Christina Enestig; Ida Lindén; [2011]
    Nyckelord :artistvarumärke;

    Sammanfattning :  .... LÄS MER