Sökning: "as-i"

Visar resultat 6 - 10 av 477 uppsatser innehållade ordet as-i.

  1. 6. En förskola för alla : En kvalitativ studie om inkludering i förskolan

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Therese Engstrand; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Skolverket (2021b) skriver att förskolan ska vara likvärdig för alla. För att kunna uppfylla detta krävs utbildad personal och resurser utifrån barnens behov. Resultatet i min studie visar att samtliga respondenter anser att förskolorna har brister i att anpassa verksamheten så att alla får samma utbildning. LÄS MER

  2. 7. ”Sociala kunskaper, det kan ju kanske inte jag lära ut...” : En kvalitativ studie om vad sjuksköterskehandledare anser att studenter bör ha för kunskaper, förmågor och attityder.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Sara Grönlund; [2023]
    Nyckelord :habitus; nurse; nursing students; precepting; knowledge; assessment; identity; clinical practice; habitus; sjuksköterska; sjuksköterskestudenter; sjuksköterskehandledare; kunskap; bedömning; identitet; verksamhetsförlagd utbildning;

    Sammanfattning : Sjuksköterskehandledare bedömer och handleder studenter på den verksamhetsförlagda utbildningen, något som ingår i deras arbetsuppgifter. Syftet med studien var att få en djupare förståelse om vad handledare anser att en student ska ha för kunskaper, förmågor och attityder. LÄS MER

  3. 8. "Bäst ni gör som jag säger annars skall vi återigen visa vår makt" : En studie av statiska och flytande tillstånd på interneringslägret i Rengsjö

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Fredrik Palmborn Olofsson; [2023]
    Nyckelord :Sweden; Internmentcamp; World war two; Rengsjö; Interneringsläger; Rengsjö; Sverige; Andra världskriget;

    Sammanfattning : The purpose of this work is to explore how the interns and those who worked in the Swedishinternment camp in Rengsjö viewed their time there and if their behavior and thoughtschanged during it. It compares this to the theory of historian Michael Fuccault regardingphysical and mental punishments on people. LÄS MER

  4. 9. Analysis of speaking time and content of the various debates of the presidential campaign : Automated AI analysis of speech time and content of presidential debates based on the audio using speaker detection and topic detection

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Axel Valentin Maza; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Speaker detection; Speaker recognition; Speaker diarization; Speaker identification; Debate; Politics; Deep Learning; Artificiell intelligens; talardetektion; talarigenkänning; talardiarisering; talaridentifiering; debatt; politik; djupinlärning;

    Sammanfattning : The field of artificial intelligence (AI) has grown rapidly in recent years and its applications are becoming more widespread in various fields, including politics. In particular, presidential debates have become a crucial aspect of election campaigns and it is important to analyze the information exchanged in these debates in an objective way to let voters choose without being influenced by biased data. LÄS MER

  5. 10. "För mig veterligen finns det ingen pedagogik som är den bästa i världen" : En aktionsforskningsstudie om hur svensklärare uppfattar sin undervisningspraktik när de kombinerar boksamtal med kooperativt lärande

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Jessica Truong; Emma Carlsson; Ewa-Leena Stenfelt; [2023]
    Nyckelord :Action research; booktalk; Cooperative learning; Social interdependence Theory; Self-determination Theory; pedagogical methods; Aktionsforskning; boksamtal; kooperativt lärande; Social interdependence Theory; Self-determination Theory; pedagogiska metoder;

    Sammanfattning : Boksamtal och kooperativt lärande är två lärandemetoder som enligt forskning har en positiv inverkan på elevers engagemang och motivation. Dock visar resultat från tidigare forskning att lärare har svårt att implementera dessa metoder i sin undervisning. LÄS MER