Sökning: "assessment for learning"
Visar resultat 21 - 25 av 695 uppsatser innehållade orden assessment for learning.
21. En studie av formativ bedömning och dess påverkan på elevers lärande i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Definitionen av formativ bedömning är tämligen diffus och bred vilket gjort den förhållandevis öppen för tolkning. Detta har i sin tur lett till att formativ bedömning uppfattats och används av lärare på varierande sätt. LÄS MER
22. Konsekvenserna i praktiken av Idrott och hälsas (alltför?) diffusa läroplan : En diskursanalys av kunskapsämnet Idrott och hälsa
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : The aim of the essay was to investigate the discourses on Physical Education and Health as a subject of knowledge. This would be investigated to partly identify which repertoires the actors (the interviewed teachers) reproduced, partly to see what the discourses about Physical Education and Health as a subject of knowledge looked like. LÄS MER
23. ASSESSING PREDICTION CONDITIONS ANDSEQUENTIAL CLASSIFICATION IN ICU SEPSISPREDICTION
Master-uppsats, Uppsala universitet/Statistiska institutionenSammanfattning : Patients admitted to intensive care units (ICUs) often have a higher risk of sepsis due to weakened immune systems. Early sepsis diagnosis is crucial for timely treatment, emphasizing the need to improve the predictive capabilities of sepsis prediction models. LÄS MER
24. Effects on EFL Students’ Motivation and Development using Formative Assessment
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : In recent years, research has been done on formative assessment and its connection to student motivation and development, showing both benefits and disadvantages of using the practice. This study investigates further how formative assessment affects students’ motivation and language development in an EFL (English as a foreign language) context, and the possibilities of implementing formative assessment in Swedish upper secondary classrooms. LÄS MER
25. Traffic State Estimation on Swedish Highways : Model Comparison using Multisource Data
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Due to the escalating demand for traffic information and management, the significance of traffic state estimation, which involves the assessment of traffic conditions on road segments with limited measurement data, is increasing. Two primary estimation methods are model-driven and data-driven. LÄS MER