Sökning: "assessment of children"
Visar resultat 21 - 25 av 617 uppsatser innehållade orden assessment of children.
21. THE RELATIONSHIP BETWEEN EMOTION REGULATION AND EPISODIC MEMORY FROM A DEVELOPMENTAL PERSPECTIVE: A SYSTEMATIC LITERATURE REVIEW
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Abstract The relationship between emotion and memory has been the subject of several fascinating investigations for decades now. From a developmental perspective, research has demonstrated that episodic/autobiographical memories improve in typically developing children from an early age through adulthood. LÄS MER
22. Föräldrars upplevelse av familjecentrerad omvårdnad vid cancer hos barn
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Introduktion: När ett barn diagnostiseras med cancer, oavsett ålder, ökar barnets behov av föräldrarnas stöd och trygghet. Därför är föräldrarnas delaktighet i vården betydelsefull och något som bör uppmuntras och stödjas av samtlig vårdpersonal. LÄS MER
23. Möjligheten att utveckla multimodal kompetens : En kvalitativ studie om lågstadielärares uppfattningar om multimodalitet och bedömning av multimodal kompetens
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping UniversitySammanfattning : Barn idag möter ständigt olika kommunikationsmiljöer och behovet att kunna uttrycka sig genom olika uttrycksformer är därför stort. Skolan skall rusta framtida samhällsmedborgare och behöver således anpassa undervisningen utefter rådande samhälle. LÄS MER
24. The Roles of Speech and Language Therapists and Teachers in Preschools : A Systematic Review on Perceptions of Professionals on their own and each other’s Role in Preventing Language Problems
Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, CHILDSammanfattning : The importance of the provision of language support to preschool children is undeniable. Preschool teachers are often part of the immediate (language) learning environment and represent role models for young children. Speech and language therapists on the other hand are educated in the assessment, treatment and prevention of language disorders. LÄS MER
25. Dokumentation utan att bedöma barn: en diffus balansgång : En kvalitativ studie om förskollärares beskrivningar av bedömning i dokumentationsarbetet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Förskolepedagogisk-didaktisk forskningSammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskaper kring hur förskollärare beskriver bedömning i dokumentationsarbetet i förskolan. För att exemplifiera detta valdes att fokusera på dokumentation inför ett utvecklingssamtal. LÄS MER