Sökning: "assistent i skola"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden assistent i skola.

  1. 1. Lärare i fritidshem : Hur lärare i fritidshem uppfattar sin yrkesutövning i skola och fritidshem

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Malin Borg; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att undersöka hur lärare i fritidshem uppfattar sin profession som lärare i skolan och i fritidshemmet. Det är en kvalitativ studie med ett induktivt angreppssätt. Sammanlagt intervjuades åtta lärare i fritidshem med semi-strukturerade frågor. Empirin bearbetades med hjälp av kontextuell analys. LÄS MER

  2. 2. Inkludering till varje pris? : Integrering av utåtagerande barn i behov av särskilt stöd och elevens assistent i klassrummet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Linda Bylander; [2019]
    Nyckelord :Inkludering; integrering; särskilt stöd; och studiero.;

    Sammanfattning : Inkludering är ett omdiskuterat ämne i dagens skola och det diskuteras på flera nivåer. Dock har det visat sig vara oklart vad man egentligen menar med begreppet och det blir då lätt att man talar förbi varandra. LÄS MER

  3. 3. Varför klarar inte min elev kunskapsmålen ? : Lärares erfarenheter av att arbeta med och bedöma de elever med funktionsnedsättningar och inlärningssvårigheter vilka ej når målen

    Magister-uppsats,

    Författare :Ann Butler Nordkvist; [2017]
    Nyckelord :underkänd; funktionsnedsättning; inlärningssvårigheter;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med studien var att belysa situationen för de elever med funktionsnedsättningar och inlärningssvårigheter vilka ej når målen genom att undersöka lärares erfarenheter av att arbeta med och bedöma dem. För att undersöka detta intervjuades fem lärare per telefon enligt en semistrukturerad modell. LÄS MER

  4. 4. Fritidslärarens yrkesroll : En studie av grundskolelärares förståelse för och attityd till fritidslärarens yrkesroll och hur den kan påverka samverkan mellan skola och fritids

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Johan Sundqvist; [2016]
    Nyckelord :after-school care teacher; collaboration; social constructivism; fritidslärare; samverkan; socialkonstruktivism;

    Sammanfattning : The purpose of this study, The after-school care teacher’s professional role - A study of  primary school teachers understanding and attitudes towards the after-school care teachers professional role and how that can affect collaboration between the school and after-school care, is to illustrate the understanding and attitudes towards after-school care teachers found with primary school teachers. Another purpose is to examine in what way the understanding and the attitudes can affect the collaboration between school and after-school care as well as the after-school care teachers ability to operate professionally. LÄS MER

  5. 5. Övergång till och undervisning i kommunikationsskola - En kvalitativ studie om undervisning av elever med grav språkstörning ur ett lärar-, logoped- och inkluderingsperspektiv

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Najah Obeid; [2015]
    Nyckelord :Grav språkstörning; Inkludering; Kommunikationsskola; Kompensatoriskt förhållningssätt; Kvalitativ studie; Logopedbehandling; Skolverksamhet; Sociokulturellt perspektiv; Specialpedagogik;

    Sammanfattning : Sammanfattning/abstraktObeid, Najah (2015). Övergång till och undervisning i kommunikationsskola - En kvalitativ studie om undervisning av elever med grav språkstörning ur ett lärar-, logoped- och inkluderingsperspektiv. LÄS MER