Sökning: "att attrahera och motivera"
Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden att attrahera och motivera.
1. Hur ett belöningssystem motiverar medarbetare och samverkar med andra styrverktyg i företag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Styrning har blivit allt viktigare för att öka motivation hos de anställda och på så sätt både behålla och attrahera nya medarbetare. Belöningssystem är ett styrverktyg som används i organisationer med syfte att motivera medarbetare. LÄS MER
2. Personalen i första hand : En studie om arbetsmotivation hos nyanställda på Ålandsbanken
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Studien syfte är att undersöka hur ett mindre företag kan arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare. Det genom att undersöka hur de kan attrahera, motivera och påverka sin personal genom värderingar och företagskultur för att på så sätt klara sig på marknaden och förbli konkurrenskraftiga. LÄS MER
3. NORTHVOLT, EN PLUS- ELLER MINUSLADDNING FÖR SKELLEFTEÅ? : En studie om hur Northvolts etablering och Skellefteå kommuns strategier för arbetskraftsattraktion främjar sociala och ekonomiska hållbarhet
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Norra Sverige står idag inför en betydande omställning med den nya gröna industrialiseringen. En industrialisering som ska motivera för den ekologiska hållbarheten i EU. LÄS MER
4. Employer Branding inom familjeföretag i Skaraborg : En studie om hur stora och medelstora familjeföretag i Skaraborg arbetar med Employer Branding
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Familjeföretag kan arbeta med Employer Branding genom de fördelar det innebär att vara ett familjeföretag, bl.a. genom deras unika historia och familjens engagemang i företaget. LÄS MER
5. Ledarskap som efterfrågas av svenska universitetsstudenter
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilket ledarskap svenska universitetsstudenter efterfrågar i framtida yrkesliv. Studien har fokuserat på ledarstilarna transformativt och transaktionellt ledarskap som en del forskning pekar ut som de mest framträdande ledarskapsstilarna. LÄS MER