Sökning: "att bedöma musik"
Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden att bedöma musik.
1. KREATIVT MUSIKSKAPANDE : Teori och praktik i gymnasieskolans kompositionsundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningenSammanfattning : Den här studien undersökte undervisningsstrategier som kunde sammanlänka musikämnets teoretiska och praktiska delar i gymnasieskolans kompositionsundervisning. Som bakgrund till arbetet låg gymnasiekursen arrangering och komposition vars läroplan till stor del fokuserar på musikens teoretiska aspekter. LÄS MER
2. Att bedöma körsång : en fenomenografisk studie om musiklärares uppfattningar av bedömning i körsång på gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : To assess choir singing is a phenomenon that has been researched for several decades.What has been relevant in previous research is what to assess in choir singing and howit ́s done. This study explore upper secondary choral teachers ́perception of assessmentin choir singing. LÄS MER
3. Real-time visual feedback of emotional expression in singing
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The thesis project concerns the development and evaluation of a real-time music visualization system aimed at creating a multi-modal perceptual experience of music emotions. The purpose of the project is to provide singers with real-time visual feedback on their singing, to enhance their expression of emotions in the music. LÄS MER
4. ”Förklara mer!”: : Kunskapskrav, musikskapande och musikaliskt uttryck
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Hur kan vi som musiklärare utveckla vår förmåga att bedöma formativt och summativt när det gäller musikskapande och musikaliskt uttryck? Föreliggande studie undersöker hur musiklärare beskriver sina uppfattningar om, och hur elever uttrycker sin förståelse för, olika delar av musikämnets kunskapskrav. Ett fokus är också hur musiklärare kan förbättra bedömningen av kunskapskrav om musikskapande och musikaliskt uttryck, särskilt i samband med att den nya läroplanen, Lgr22, införs. LÄS MER
5. Teaching an Agent to Replicate Melodies by Listening : A Reinforcement Learning Approach to Generating Piano Rolls and Parameters of Physically Modeled Instruments from Target Audios
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Reinforcement learning has seen great improvements in recent years, with new frameworks and algorithms continually being developed. Some efforts have also been made to incorporate this method into music in various ways. LÄS MER