Sökning: "att göra en målgruppsanalys"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden att göra en målgruppsanalys.

  1. 1. Det räcker med ett hej. : En kvantitativ och kvalitativ undersökning om betydelsen av hälsningar.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Samuel Andrésen; Robin Karlsson Dahlgren; [2021]
    Nyckelord :Greetings; social interaction; semiotics; visual communication; Hälsningar; sociala interaktioner; semiotik; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : I vår samtid är det lätt att ibland känna sig ensam. Pandemin har försvårat möten mellan människor och påverkar väldigt många psykiskt. Men pandemin kommer att passera, och då får vi inte låta återhållsamhet bli det nya normala. Vi behöver bekräfta, se och hälsa på varandra. LÄS MER

  2. 2. Bättre brädspel : En utforskande fallstudie om hur slutanvändaren kan integreras i den grafiska formgivningens skapandeprocess av ett brädspel och vilka utmaningar detta medför

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Jennie Bengtsson; [2021]
    Nyckelord :participant observation; graphic design; board game design; end-user; design methods; prototyping; deltagande observation; grafisk design; brädspelsdesign; slutanvändare; designmetoder; speltestning; prototyper;

    Sammanfattning : En grafisk designer är van att arbeta i en klassisk rak metod, och skapa sina designlösningar med tanke på användaren i tron om att de är experter på att visuellt kommunicera. Samhället kräver dock mer hållbara och användbara produkter och tjänster, vilket tyder på att slutanvändarintegrering kan vara en lösning som ger bred feedback på en potentiell lösningsmetod. LÄS MER

  3. 3. Alex går till tandläkaren : Ett arbete om att använda bildberättelser för att informera barn i 6-8års ålder om tandvårdsbesök

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Annika Lundin; [2016]
    Nyckelord :visuell berättarteknik; bildberättelser;

    Sammanfattning : Sammanfattning I detta arbete har jag tagit fram ett gestaltningsförslag till ett informationsmaterial om tandvård för målgruppen barn i åldern 6-8 år. Jag har undersökt hur bildberättelser kan användas tillsammans med informativa illustrationer för att förmedla information om tandvårdsbesök till målgruppen. LÄS MER

  4. 4. Väderfenomen, hur fungerar de? : En faktabok som förklarar väderfenomen med hjälp av informativa illustrationer för barn 6-9 år

    Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Maria Zelmerlöw; [2013]
    Nyckelord :Informationsdesign; Informativ illustration; Väderfenomen; Faktabok; Barnbok;

    Sammanfattning : Jag fick i uppdrag av Barn- och ungdomsförlaget Vombat förlag, att göra en barnbok som handlar om väderfenomen för målgruppen barn 6-9 år. Boken ska inne hålla förklaringar och fakta om tretton olika väderfenomen, men i detta examensarbete har jag gjort förslag på fyra uppslag ur boken som behandlar fyra olika väderfenomen. LÄS MER

  5. 5. Målgruppsanalys : en fallstudie av textilföretaget Salming Underwear

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Julia Rosqvist; Caroline Brändström; [2012]
    Nyckelord :Salming Underwear; kommunikation; target group; market analysis; communication; målgrupp; marknadsanalys;

    Sammanfattning : I dagens industriella samhälle finns det en hel uppsjö av produkter för oss som konsumenter. För oss handlar det om att fylla våra behov. För företagen handlar det om att få konsumenterna uppmärksammade på just deras produkt och särskilja sig på marknaden. Det gäller då att man har koll på vilken som är ens målgrupp. LÄS MER