Sökning: "att läsa tematiskt"

Visar resultat 16 - 20 av 26 uppsatser innehållade orden att läsa tematiskt.

  1. 16. Att lära sig läsa och skriva med ASL. En kvalitativ studie om lärares upplevelser av ASL i relation till läs- och skrivsvårigheter.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Matilda Lennartsson; [2017-11-10]
    Nyckelord :Att skriva sig till läsning; läs- och skrivsvårigheter; läs- och skrivinlärning; IKT – Information- och kommunikationsteknik; dator; stödinsatser;

    Sammanfattning : Att lära elever läsa och skriva är två av skolans viktigaste uppdrag men vägen dit kan se olika ut för elever. Syftet med denna studie är att undersöka vilka möjligheter och svårigheter lärare i årskurs F-2 anser att ASL bidrar till när elever med läs- och skrivsvårigheter ska lära sig läsa och skriva. LÄS MER

  2. 17. ”Snacka om vilken värld som har öppnat sig” En lyssningsläsningsstudie i grundskolan ”Imagine how accessible the world has become” A study of listening and reading skills of primary aged children

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Susanne Andersson; Malena Hansson; [2017]
    Nyckelord :Lyssningsläsning; lässvårigheter; läsförståelsestrategier; modellering; motivation;

    Sammanfattning : Andersson, Susanne och Hansson, Malena (2017). ”Snacka om vilken värld som har öppnat sig” – en lyssningsläsningsstudie i grundskolan (”Imagine how accessible the world has become” – a study of listening and reading skills of primary aged children). LÄS MER

  3. 18. Snacka om vilken värld som har öppnat sig

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Susanne Andersson; Malena Hansson; [2017]
    Nyckelord :Lyssningsläsning; läsförståelsestrategier; lässvårigheter; modellering; motivation;

    Sammanfattning : Andersson, Susanne och Hansson, Malena (2017). ”Snacka om vilken värld som har öppnat sig” – en lyssningsläsningsstudie i grundskolan (”Imagine how accessible the world has become” – a study of listening and reading skills of primary aged children). LÄS MER

  4. 19. Snacka om vilken värld som har öppnat sig

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Susanne Andersson; Malena Hansson; [2017]
    Nyckelord :Lyssningsläsning; läsförståelsestrategier; .; lässvårigheter; modellering; motivation;

    Sammanfattning : Andersson, Susanne och Hansson, Malena (2017). ”Snacka om vilken värld som har öppnat sig” – en lyssningsläsningsstudie i grundskolan (”Imagine how accessible the world has become” – a study of listening and reading skills of primary aged children). LÄS MER

  5. 20. Högläsning – En gemensam väg in i språket : En multipel fallstudie av fyra lärares medvetna högläsning i årskurs 4 och i årskurs 6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktik

    Författare :Veronica Akmar; Kristin Eraeus; [2015]
    Nyckelord :högläsning; språkutveckling; läsförståelse; mellanåren; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Studien undersöker och jämför hur fyra lärare arbetar medvetet med sin högläsning i klassrummet och ifall deras arbete förändras mellan årskurs 4 och årskurs 6. Undersökningen är disponerad som en multipel fallstudie, där varje enskilt fall först analyseras separat för att därpå korsanalyseras. LÄS MER