Sökning: "att locka kunder till butiken"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden att locka kunder till butiken.
1. Syns man inte så finns man inte : En studie om hur småföretag använder sociala medier som marknadsföringskanal för att leda kunden till den fysiska butiken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Dagens digitala teknologi och sociala medier har alltmer satt sin prägel inom handeln och detta beror främst på att majoriteten människor idag har en smartphone där man ständigt är uppkopplad och aktiv inom sociala medier. Sociala medier används idag även av de flesta handelsföretag inom detaljhandeln och fungerar som en plattform där man kan nå ut till en större och bredare publik. LÄS MER
2. KÖPPROCESSEN I RAKETFART : En kvantitativ studie om vad som påverkar köpprocessens olika steg vid köp av energidryck
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Funktionella drycker är den dryckeskategori som ökat sin försäljning mest de senaste åren. Kategorin energidryck har sett en ökning i försäljningen med hela 44 procent från år 2014 till år 2017. Med den stora ökningen har också antalet varumärken ökat. LÄS MER
3. Användning av produkter och produktexponering för differentiering hos små livsmedelsbutiker : En kvalitativ fallstudie av butikschefers och medarbetares uppfattningar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Konkurrensen inom livsmedelsbranschen har de senaste åren ökat genom exempelvis större utbud av matvaror och fler varumärken av samma produkter. I livsmedelsbranschen finns både stora och små livsmedelsbutiker där stora butiker kan anses ha fördelar över små butiker, genom större sortiment och lägre priser, vilket kan locka fler kunder. LÄS MER
4. Välkommen in i butiken
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Under de senaste decennierna har det skett en expansion av butikskedjor i Sverige. Mindre butikskedjor har börjat etablera sig på marknaden och expanderat till fler städer, dock har de fått konkurrens från större butikskedjor som har etablerat sig i Sverige på senare tid. LÄS MER
5. Instagram som instrument för marknadsföring
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I dagens digitala samhälle har sociala medier blivit en allt mer självklar del i vardagen för många människor. Näthandeln växer för varje år som går medan den fysiska detaljhandeln går allt sämre, därför är det viktigt för den renodlade fysiska butiken att synas även på internet för att påminna kunderna om att de finns. LÄS MER