Sökning: "att locka kunder till butiken"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden att locka kunder till butiken.

  1. 1. Syns man inte så finns man inte : En studie om hur småföretag använder sociala medier som marknadsföringskanal för att leda kunden till den fysiska butiken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Nohad Salame; Frida Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Social media marketing; social media; AIDA-model; marketing communication; relationship marketing; WOM; eWOM; small business marketing; interaction;

    Sammanfattning : Dagens digitala teknologi och sociala medier har alltmer satt sin prägel inom handeln och detta beror främst på att majoriteten människor idag har en smartphone där man ständigt är uppkopplad och aktiv inom sociala medier. Sociala medier används idag även av de flesta handelsföretag inom detaljhandeln och fungerar som en plattform där man kan nå ut till en större och bredare publik. LÄS MER

  2. 2. KÖPPROCESSEN I RAKETFART : En kvantitativ studie om vad som påverkar köpprocessens olika steg vid köp av energidryck

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Oscar Pettersson; Isak Hemmingsson; [2019]
    Nyckelord :konsumentbeteende; köpprocessen; köpbeteende; impulsköp; varumärkeslojalitet; energidryck; redbull; nocco; monster;

    Sammanfattning : Sammanfattning Funktionella drycker är den dryckeskategori som ökat sin försäljning mest de senaste åren. Kategorin energidryck har sett en ökning i försäljningen med hela 44 procent från år 2014 till år 2017. Med den stora ökningen har också antalet varumärken ökat. LÄS MER

  3. 3. Användning av produkter och produktexponering för differentiering hos små livsmedelsbutiker : En kvalitativ fallstudie av butikschefers och medarbetares uppfattningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Denise Karlsen; [2018]
    Nyckelord :Differentiation; products; product exposure; small grocery stores; competitive advantages; Differentiering; produkter; produktexponering; små livsmedelsbutiker; konkurrensfördelar;

    Sammanfattning : Bakgrund: Konkurrensen inom livsmedelsbranschen har de senaste åren ökat genom exempelvis större utbud av matvaror och fler varumärken av samma produkter. I livsmedelsbranschen finns både stora och små livsmedelsbutiker där stora butiker kan anses ha fördelar över små butiker, genom större sortiment och lägre priser, vilket kan locka fler kunder. LÄS MER

  4. 4. Välkommen in i butiken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Nuur Kasem; Jennifer Phan; [2017]
    Nyckelord :Kommunikation; varuexponering; servicemöte; personlig försäljning; klagomålshantering; service recovery; Social Sciences;

    Sammanfattning : Under de senaste decennierna har det skett en expansion av butikskedjor i Sverige. Mindre butikskedjor har börjat etablera sig på marknaden och expanderat till fler städer, dock har de fått konkurrens från större butikskedjor som har etablerat sig i Sverige på senare tid. LÄS MER

  5. 5. Instagram som instrument för marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Moa Johansson; Felicia Olsson; [2015]
    Nyckelord :marketing; social media; Instagram; second hand; marknadsföring; sociala medier; Instagram; second hand; Myrorna;

    Sammanfattning : I dagens digitala samhälle har sociala medier blivit en allt mer självklar del i vardagen för många människor. Näthandeln växer för varje år som går medan den fysiska detaljhandeln går allt sämre, därför är det viktigt för den renodlade fysiska butiken att synas även på internet för att påminna kunderna om att de finns. LÄS MER