Sökning: "att mäta servicekvalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden att mäta servicekvalitet.

  1. 1. Servicekvalitet i fastighetsbranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Jakob Berglund; Fredrik Eek; [2023]
    Nyckelord :Servicekvalite; service; fastigheter; bostäder;

    Sammanfattning : Studiens syfte har varit att studera svenska fastighetsföretags fokus på service och vilka medelsamt metoder som används för att mäta, uppnå och förbättra sin servicekvalite.Metoden har varit av kvalitativ ansats. LÄS MER

  2. 2. SMARTQUAL LITE : Assessing the Property Management’s Technological Service Quality of Office Buildings in Stockholm

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :David Lindström; [2023]
    Nyckelord :PropTech; Smart Buildings; Smart Real Estate; Property Management; Service Quality; Customer Experience; Tenant Satisfaction; PropTech; Smarta byggnader; Smarta fastigheter Fastighetsförvaltning; Servicekvalitet; Kundupplevelse Hyresgästnöjdhet;

    Sammanfattning : This master's thesis presents the development of a conceptual model, SMARTQUAL LITE, designed to measure and evaluate the quality of services delivered by smart buildings. The purpose of this research is to provide a foundation for a comprehensive service quality model, SMARTQUAL, enabling smart building service providers to enhance their service offerings and effectively meet tenant demands. LÄS MER

  3. 3. Customers’ perceptions of self-service quality : a qualitative case study in the Swedish banking sector

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Simon Winter; [2019]
    Nyckelord :attributes; dimensions; forest and agricultural customers; self-service technology SST; SSTQUAL-scale; attribut; dimensioner; självbetjäningsteknik; skogs- och lantrbrukskunder; SSTQUAL-skala;

    Sammanfattning : Self-service technology, SST, enables the customer to interact with a service without contact with an employee. This technology has several benefits for both customers and businesses and is a powerful tool to achieve long term success. So the quality of an SST becomes crucial for businesses in order to achieve long term success. LÄS MER

  4. 4. Färg möter förväntningar : - en kvantitativ studie om hur färg påverkar förväntningarpå ett restaurangbesök

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Lina Gudmundson; Amanda Hedberg; [2018]
    Nyckelord :​Servicekvalitet; Förväntningar; Färg; Restaurang; Varma färger; Kalla färger;

    Sammanfattning : Bakgrund: ​Tjänstesektorn växer i takt med att svenskar spenderar mer pengar än någonsinpå restaurangbesök. Hur färgsättning i ett servicelandskap påverkar förväntningar av ett restaurangbesök är mindre studerat. Förväntningar på ett restaurangbesök kan skapas genom exempelvis marknadskommunikation såsom sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Utvärdera kundnöjdheten inom B2B : En studie inom sågverksindustrin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Simon Strömbäck; [2018]
    Nyckelord :Business - to - business B2B ; Kundnöjdhet; Nöjdkundindex; Attributbaserad kundnöjdhet;

    Sammanfattning : I dagens konkurrensutsatta samhälle har företag börjat mäta och redovisa vad sina kunder anser om respektive företag. Det är även något som företag inom business-to-business (B2B) gör med hjälp av att investera i och konstruera verktyg för att kunna mäta kundnöjdhet samt applicera insamlad data på den berörda enheten. LÄS MER