Sökning: "att mäta tillit"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden att mäta tillit.
1. Attraktiv arbetsplats : En studie i organisatorisk utveckling
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Studien har genomförts på en svensk organisation som står inför en branschomställning vilket innebär att rekryteringsbehovet ökar och fler medarbetare behöver anställas. Syftet med studien är att undersöka vad en attraktiv arbetsplats är, hur attraktiva arbetsplatser skapas, om det går att mäta och hur den studerade organisationen förhåller sig till det. LÄS MER
2. Levnadsberättelsens betydelse för personcentrerad omvårdnad av personer med demenssjukdom : en litteraturöversikt
Magister-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund: Demenssjukdom är en obotlig sjukdom som drabbar personens kognitiva funktioner. Detta leder till att personer med demenssjukdom riskerar att förlora förmågan att förmedla sina önskemål och behov över tid. LÄS MER
3. Konsten att mäta förtroende : En komparativ studie av kopplingen mellan politiskt förtroende och socialt kapital i Skarpnäck och Bromma
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : The Swedish citizens' trust towards politics is decreasing. This examination's purpose is to investigate the citizens' trust towards the Swedish parliament, government and social institutions in the two Swedish suburbs Skarpnäck and Bromma. LÄS MER
4. With great power comes great social responsibility
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The overall vagueness of words and sentences can show differences in meaning and perceptions. Applying this to Corporate Social Responsibility (CSR) initiatives can end up being misleading, especially in an online setting such as social media, which has shown as a preferable medium for these kinds of messages. LÄS MER
5. Tillit till chatbottar : En studie om tillit inom kundservice
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Artificiell intelligens inom kundtjänst blir allt vanligare med chatbottarnas framfart. Företagen använder sig allt mer av chatbottar för att hantera sina konsumenters ärenden vilket ställer höga krav på en bra implementation av ny teknik för att kunderna ska ta till sig denna. LÄS MER