Sökning: "att möta alla elevers behov"
Visar resultat 1 - 5 av 107 uppsatser innehållade orden att möta alla elevers behov.
1. Högstadieelever med svenska som andraspråk – ett lärarperspektiv på elevers matematiksvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och fördjupa på svårigheterna som svenska elever och eleverna med utländska bakgrund möter när de lär sig matematik och detta gjordes genom att intervjua sex matematiklärare på högstadiet med olika erfarenhet. De mest framträdande svårigheterna relaterar till matematikens språk, såsom läsning och förståelse, även svårigheter att utföra matematiska operationer och brister i motivationen angavs. LÄS MER
2. Ett, två, tre - alla ska mé : Effekten av den tillgängliga lärmiljön med koppling till den tidiga läsinlärningen.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Riishøj, Camilla och Lindoff, Josefin (2023). Ett, två, tre - alla ska mé. Effekten av den tillgängliga lärmiljön med koppling till den tidiga läsinlärningen. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Fakulteten för lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
3. Inkludering på fritidshemmet : En kvalitativ analys av intervjuer med fritidshemspersonal
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : I skolan så ska utbildningen vara likvärdig, och det betyder att man behöver ta hänsyn till elevers olika förutsättningar och behov. Att skapa en verksamhet som är anpassad för alla individer, vilket betyder att ibland behöver man göra anpassningar. LÄS MER
4. Anpassad utbildning på gymnasial nivå - individanpassade interventioner och elevers delaktighet i skolmiljön
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för hälsa, medicin och vårdSammanfattning : Elever som har intellektuell funktionsnedsättning är mindre delaktiga i skolaktiviteter jämfört med elever utan diagnos och de har ofta svårt att nå upp till skolans kunskapskrav. Det behövs bättre anpassningar och stöd i skolmiljön för att möta dessa elevers behov i skolan. LÄS MER
5. Tvålärarsystem som pedagogisk praktik : En kvalitativ studie om hur tio lärarpar beskriver hur tvålärarsystemet påverkar deras undervisning och möjligheten att möta elevernas behov
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Tvålärarsystem är ett arbetssätt som blir vanligare i svenska skolan. Det går ut på att två klass–eller ämneslärare delar på ansvaret för eleverna och dess tillhörande planering, undervisning och bedömning. LÄS MER