Sökning: "att skapa konsumentengagemang på sociala medier"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden att skapa konsumentengagemang på sociala medier.
1. Varumärkesbyggande i sociala medier : En kvalitativ studie; hur små och medelstora företag använder sociala medier för att öka konsumenters engagemang
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Abstrakt Titel: Varumärkesbyggande i sociala medier Författare: Louise Johansson och Vilma Ljungborg Handledare: Anna Sörensson Examinator: Navid Ghannad Nivå: Kandidatuppsats Termin: VT 2023 Sociala medier är en effektiv kanal med stor räckvidd för att nå ut till potentiella kunder, skapapersonlig kontakt och konsumentengagemang. Interaktioner med kunder ger starkare relationermellan företagen och kunderna. LÄS MER
2. Konsumentgenererat innehåll : En marknadsstrategi eller ett kulturellt uttryck?
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Denna studie är ett examensarbete utfört i Grafisk design och kommunikation vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Studien syftade till att undersöka till vilken grad konsumentgenererat innehåll används av företag och användare samt användarnas motiv till varför de skapar konsumentgenererat innehåll. LÄS MER
3. Konsumentgenererat innehåll : En marknadsstrategi eller ett kulturellt uttryck?
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Denna studie är ett examensarbete utfört i Grafisk design och kommunikation vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Studien syftade till att undersöka till vilken grad konsumentgenererat innehåll används av företag och användare samt användarnas motiv till varför de skapar konsumentgenererat innehåll. LÄS MER
4. Cookies & content : Engagerande marknadsföring av textila företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det konstanta mediabrus som existerar i dagens samhälle har lett till att mycket marknadsföring ignoreras. Webb 2.0 har bidragit till att nya strategier inom marknadsföring finns tillgängliga och företag måste anpassa sin marknadsföring för att fortsätta generera befintliga och presumtiva konsumenter. LÄS MER
5. Att skapa konsumentengagemang på sociala medier : En innehållsanalys av modeföretags Instagram-inlägg
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Syftet med studien är att förse företag med högre förståelse gällande hur de fördelaktigt kan arbeta med sina kundrelationer via företagsgenererade inlägg på sociala medier. En innehållsanalys genomfördes för sex företagskonton på Instagram. Totalt har 600 inlägg observerats. 17 indikatorers påverkan på engagemang mättes. LÄS MER