Sökning: "att skilja sig från konkurrenterna"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden att skilja sig från konkurrenterna.

  1. 1. Navigating NPD in Unfamiliar Markets : Keys for a Successful Process Execution in Uncertainty

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Julia Jonsson; Hildegunn Strand; [2023]
    Nyckelord :New Product Development; Radical Innovation; Unfamiliar Markets; Familiar Markets; Product Innovation; NPD process.; Ny produktutveckling; Radikal Innovation; Okända Marknader; Kända Marknader; Produktinnovation; NPD-process.;

    Sammanfattning : Innovation is a crucial activity to ensure companies’ viability and is increasingly important to sustain competitive advantage. Globalization and the accelerating technological development are creating new markets previously not explored. LÄS MER

  2. 2. En unik butik : en studie om Monki’s sätt att marknadsföra sig

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JOHANNA PERSSON RANVEG; ELIN GAHM; [2014]
    Nyckelord :Sändare; Mottagare Konsument; Upplevelse; Exponering; Butikskoncept; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Att vara en aktör inom detaljhandeln innebär hård konkurrens. Det är av stor vikt att erbjuda något unikt och kunna skilja sig från mängden, men även att synas. Marknadsföring i klassisk bemärkelse, TV-, radio-, tidnings- och Internetreklam, är huvudsakligen de sätt företag använder för att göra sig och sina produkter tillkänna. LÄS MER

  3. 3. Personlig service i köp- och säljprocessen

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MOA HEDBERG; PAULINE GUSTAFSSON; [2013]
    Nyckelord :Modebutik; service; personlig service; servicekvalitet; kundmöte; servicepolicy; köpprocessen; kundbemötande;

    Sammanfattning : Utöver de varor en modebutik erbjuder kunden är personlig service en viktig del av erbjudandet. En ökad konkurrens mellan företag kräver att de utvecklar sig inom personlig service för att kunna skilja sig från konkurrenterna. LÄS MER

  4. 4. Att likna eller att våga skilja ut sig från konkurrenterna

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Larsson Elin; David Wiklander; [2013]
    Nyckelord :Positionering; arkitektbranschen; totalt värdeerbjudande; klientlojalitet; Tengbomgruppen AB;

    Sammanfattning : Titel: ”Att likna eller att våga skilja ut sig från konkurrenterna” Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Elin Larsson & David Wiklander Handledare: Per-Arne Wickström Datum: Augusti 2013 Syfte: Syftet är att kvalitativt undersöka likformigheten hos Sveriges största arkitektföretag, exemplifierat genom Tengbomgruppens totala värdeerbjudande. Metod: Studien är en fallstudie av ett arkitektföretag med kvalitativ ansats. LÄS MER

  5. 5. Customer Relationship Management - En studie om Volvos strävan att sätta kunden i fokus -

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anders Gustavsson; Markus Gustafsson; [2012-10-05]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Fordonsbranschen präglas idag av kraftig konkurrens där produkterna allt mer efterliknar varandra. Samtidigt har kundernas beteende kraftig förändrats och samma saker eftersträvas inte av kunderna som för bara ett par år sedan. För att skilja sig mot konkurrenterna idag gäller det att jobba med mjuka värden som till exempel kundhantering. LÄS MER