Sökning: "att skriva Loggbok"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden att skriva Loggbok.

  1. 1. Formativ bedömning i slöjd : En kvalitativ studie med utgångspunkt i slöjdlärares beskrivningar av sitt arbete med formativ bedömning av högstadieelevers förmågor vad gäller formgivning, framställning, idéutveckling och reflektion kring arbetsprocess och resultat

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik

    Författare :Hanna Butler; [2023]
    Nyckelord :Formativ bedömning; återkoppling; lärande; slöjd;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar till att undersöka hur lärare i slöjdämnet beskriver sin erfarenhet av att arbeta med formativ bedömning när det gäller elevers förmåga att formge och framställa, förmåga att utveckla idéer samt förmåga att reflektera över arbetsprocesser och resultat. Studien bygger på semistrukturerade intervjuer med fem yrkesverksamma slöjdlärare som undervisar på högstadiet. LÄS MER

  2. 2. Co-writing eller självständigt låtskrivande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Christopher Lindén; [2020]
    Nyckelord :co-writing; låtskrivning; kreativa processer; kreativitet;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka om och hur den kreativa processen skiljer sig åt när jag skriver musik självständigt eller ihop med andra, så kallad co-writing. Även hur ramverk och begränsningar påverkar kreativiteten har varit av intresse. LÄS MER

  3. 3. Någon annans berättelse : En studie i eget låtskrivande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Katariina Valli; [2020]
    Nyckelord :skrivkramp; flow; låtskrivning; låtskrivarprocesser; inspiration;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att utforska ett annat sätt än vad jag är är van vid att skriva en låt på, vad gäller låttext samt komposition av musik. I arbetet togs fram och användes grundläggande regler och råd för själva låtskrivandet och berättelsen för låten fick jag av en informant. LÄS MER

  4. 4. Vad förväntar sig elever av ämnet slöjd?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ida Nielsen; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Jag har undersökt elevers förväntningar på slöjdämnet och deras uppfattning om att dokumenterasitt arbete i slöjden. Jag har frågat elever vad deras förväntningar var på slöjdämnet, vad detycker om att ha slöjd och deras uppfattningar om att dokumentera sin arbetsprocess, vilket degör genom att skriva loggbok. LÄS MER

  5. 5. ”Jag kan inte, det kommer inte att bli bra, det är ingen idé” : En intervjustudie om prestationsångest i bildskapande hos elever på det estetiska programmet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Kristine Arnell; [2020]
    Nyckelord :Prestationsångest; bildskapande; estetiska programmet; identitet; intervju;

    Sammanfattning : Med undersökningen vill jag synliggöra samt utöka förståelsen för prestationsångest i bildskapande, hur den yttrar sig och vad dess bakomliggande orsaker kan vara, ur ett elevperspektiv. Detta för att kunna arbeta för att förebygga och hantera den psykiska ohälsa som återkommande prestationsångest och stress kan orsaka samt arbeta mot ett hälsosamt bildskapande. LÄS MER