Sökning: "att sticka ut"

Visar resultat 16 - 20 av 188 uppsatser innehållade orden att sticka ut.

  1. 16. Att göra som alla andra men ändå sticka ut?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Olivia Kroon Josefsson; Tilda Thingvall; [2022]
    Nyckelord :influencer marketing; social media; brand credibility; risk; media noise.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Purpose: This bachelor thesis aims to study how fashion companies in Sweden work with influencer marketing as a tool to strengthen their brand awareness and credibility in social media, and their view on difficulties and risks with the strategy. By investigating the subject we aim to contribute to the knowledge of how companies in the fashion industry can use influencer marketing to strengthen their brand as well as bringing awareness to the challenges with the strategy in conjunction to the strenghts. LÄS MER

  2. 17. Kundupplevelsen vid reklammusik : Känslor, tankar och attityder som uppstår vid reklammusik

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Stina Axén; Amanda Holm; [2022]
    Nyckelord :advertising music; customer experience; value process; competitive advantages; music tempo; feelings; thoughts; attitudes; reklammusik; kundupplevelse; värdeprocess; konkurrensfördelar; musiktempo; känslor; tankar; attityder;

    Sammanfattning : Konsumenter exponeras för 2000 reklammeddelanden dagligen men lägger bara märke till fåtal av dem. Musik har en värdefull position i reklam som företag kan använda för att sticka ut i reklambruset. LÄS MER

  3. 18. En bild säger mer än tusen ord : En kvalitativ studie om vad som väcker konsumenters intresse på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Amanda Alvberg; [2022]
    Nyckelord :Visual elements; interior design images; interior design companies; Instagram; rhetoric; Visuella element; inredningsbilder; inredningsföretag; Instagram; retorik;

    Sammanfattning : Sociala medier är ett fenomen som växer sig större och blir alltmer förekommande världen över. En av de mest använda plattformarna är Instagram där människor genom bilder kan dela med sig av sin vardag och där företag får chansen att sprida sitt varumärke genom en visuell kommunikation. LÄS MER

  4. 19. Message strategies in content marketing - How companies drive consumer engagement on social media

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Louise Forsby; Helena Märlegård; [2022]
    Nyckelord :Content Marketing; Social Media; Consumer Behavior; Consumer Engagement; Message Strategies;

    Sammanfattning : The world is now digitized with an increased use of different social media platforms and infinite new ways for marketers to engage consumers. With the increased use of online marketing and the tough competition in an online environment, a challenge for companies is to differentiate their brand and stand out. LÄS MER

  5. 20. Daft Punk: Robots in Disguise : En fallstudie om Daft Punks inverkan på populärkulturen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Anton Roth; [2022]
    Nyckelord :musik; populärkultur; Daft Punk; musikkultur; genre; fallstudie;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om bandet Daft Punk och deras inverkan på populärkulturen. Studien har utförts genom att samla in egen empiri från tidigare forskning, en enkätundersökning och en intervju som gjordes på distans. LÄS MER