Sökning: "att sticka ut"

Visar resultat 21 - 25 av 188 uppsatser innehållade orden att sticka ut.

  1. 21. Varumärkesaktivism i sociala medier : En netnografisk studie om konsumenters respons till företags politiska ställningstaganden online

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Saga Klaening; Petra Hennström; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Till följd av den digitala expansionen som skett det senaste decenniet har företag tvingatsdifferentiera sig på marknaden för att sticka ut bland alla miljontalsmarknadsföringsbudskap som konsumenter exponeras för varje dag. Till följd av denökade konkurrensen har företag blivit mer motiverade till att finnamarknadsföringsstrategier som bygger en djupare relation med konsumenterna. LÄS MER

  2. 22. Passformsanalys av återanvändbara sanitetsbindor : en subjektiv upplevelse präglad av byxan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anna Lee; [2022]
    Nyckelord :Menstrual products; menstrual sanitary pad; fit; comfort; assessment; product development; Mensskydd; binda; passform; komfort; utvärdering; produktutveckling;

    Sammanfattning : God passform är en subjektiv bedömning och definieras av varje enskild individ. Subjektiva upplevelser är präglade av individens egna känslor, erfarenhet och preferenser. LÄS MER

  3. 23. Populismens många ansikten : Populism inom Sverigedemokraterna, Vänsterpartiet och deras ungdomsförbund

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Murat Celik; Rebecka Rapp; [2022]
    Nyckelord :Right-wing populism; left-wing populism; Sweden democrats; the left party Sweden; Högerpopulism; Vänsterpopulism; Sverigedemokraterna; Vänsterpartiet Sverige;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate the phenomenon of populism in Sweden among the Sweden Democrats and the Left Party, as well as their youth unions young Swedes and young left. The study applies the tool VDP analysis in which it is used as an instrument on the parties and their youth unions to identify ideas that mainly constitute their policy. LÄS MER

  4. 24. Syns man inte så finns man inte : En studie om hur småföretag använder sociala medier som marknadsföringskanal för att leda kunden till den fysiska butiken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Nohad Salame; Frida Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Social media marketing; social media; AIDA-model; marketing communication; relationship marketing; WOM; eWOM; small business marketing; interaction;

    Sammanfattning : Dagens digitala teknologi och sociala medier har alltmer satt sin prägel inom handeln och detta beror främst på att majoriteten människor idag har en smartphone där man ständigt är uppkopplad och aktiv inom sociala medier. Sociala medier används idag även av de flesta handelsföretag inom detaljhandeln och fungerar som en plattform där man kan nå ut till en större och bredare publik. LÄS MER

  5. 25. Omstrukturering av centralt reservdelslager

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :Filip Lindberg; Daniel Andersson; [2022]
    Nyckelord :Reservdelshantering; decentraliserat lager; centraliserat lager; kommunikation och ERP-system.;

    Sammanfattning : Placering av lager är generellt ett viktigt beslut för ett logistiksystem då lagerlokalisering påverkar flera faktorer i ett företag. Dagens företag befinner sig i en verklighet där konkurrensen är hård med globala aktörer som ser möjligheter att nå en bredare kundkrets. LÄS MER