Sökning: "att sticka ut"
Visar resultat 6 - 10 av 188 uppsatser innehållade orden att sticka ut.
6. Comparing User Interface Design Implementation between Cross-Platform and Native Mobile Applications : FlutterFlow versus Jetpack Compose
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Smartphones have become indispensable in modern life, largely due to the vast array of apps that aim to simplify and enrich our daily experiences. Given the vast number of apps available, it's crucial to have a unique and user-friendly UI to stand out from the crowd. LÄS MER
7. Reklamkrokar på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Användare av sociala medier får idag stora mängder reklam i alla olika former. Som reklamskapare kan det vara svårt att få sina annonser att sticka ut och fånga användarnas uppmärksamhet samt att de ska komma ihåg den. LÄS MER
8. Digital marknadsföring - en resurs för att skapa konkurrensfördelar : En studie om betydelsen av digital marknadsföring vid en företagsexpansion till nya geografiska marknader.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : En ökad konkurrens är idag ett faktum, globalisering och digitalisering gör det möjligt förföretag och kunder att vara aktiva dygnet runt. För att möta denna konstanta konkurrens krävs en strategi som differentierar företaget från resterande aktörer samt tilltalar befintliga och nya kunder. LÄS MER
9. Instruktioner för det "görande" könet. : Svenska forumanvändares råd och berättelser om nätdejting.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Den här uppsatsen undersöker könsmönster inom nätdejting. Fokus ligger på vilka aspekter som anses vara viktiga att framhäva i en manlig respektive kvinnlig nätdejtingprofil samt hur roller och ansvar i parbildningen fördelas över kön. LÄS MER
10. PRIORITERAR EU:S MEDLEMSSTATER GEMENSKAPEN ELLER SITT NATIONSVARUMÄRKE HÖGST? En kvalitativ studie av några av EU:s medlemsstaters Kinapolitik
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Uppsatsen tar avstamp i insikten att länder i internationella organisationer slits mellan två motstridiga krafter. Å ena sidan förväntas medlemmar i internationella organisationer uppvisa enighet, med gemensamma ställningstaganden och gemensamt agerande. LÄS MER