Sökning: "att ta marknadsandelar"

Visar resultat 1 - 5 av 92 uppsatser innehållade orden att ta marknadsandelar.

  1. 1. Barriers to achieving the full intended residential value : The case of a large main contractor in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Fatme El-Saghir; Ella Espling; [2023]
    Nyckelord :Residential value; project management; decision making; complex projects; construction industry; Kundvärde för boende; projektledning; beslutsfattande; byggindustrin; komplexa projekt; bostadsrätter.;

    Sammanfattning : Residential construction projects are complex. New trends such as globalization,urbanization, and sustainability put even more pressure on the capital intense andalready low marginal industry. In Sweden, the market is competitive. There are many large residential contractors active today. LÄS MER

  2. 2. Hur ser utvecklingen av robotrådgivning ut på den svenska finansmarknaden? En studie baserad på robotrådgivaren Fundler

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :William Forsberg; Filip Källvik; [2022-06-30]
    Nyckelord :Robotrådgivning; robo-advisory; investeringsrådgivning; digital investeringsrådgivning; digitaliserad finansiell rådgivning;

    Sammanfattning : Digitalisering är ett fenomen som de flesta olika branscher har upplevt och tagit del av. Processer som förr har hanterats av enbart människan är i vissa fall ersatt av en automatiserad process som inte längre är hanterad av människan. LÄS MER

  3. 3. Hur digital innehållsmarknadsföring utformas vid marknadstillväxt : En kvalitativ studie om särdrag i digital innehållsmarknadsföring gentemot företag på en växande marknad

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sanna Fredholm; Lawa Rad; [2022]
    Nyckelord :Digital innehållsmarknadsföring; företag-mot-företag; digitala kanaler; låneförmedling; växande marknad; marknadsutformning;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur digital innehållsmarknadsföring utformas på en växande företag-mot-företag marknad i syfte att få en större förståelse för särdrag och utformning i detta specifika sammanhang. Vidare studerades implikationer angående möjligheten att digital innehållsmarknadsföring kan hjälpa företag som riktar sig mot andra företag att växa och ta marknadsandelar. LÄS MER

  4. 4. Orsak och effekt av Sveriges höga bygg- och produktionskostnader : En jämförelse av bostadens ekonomiska, sociala och ekologiska aspekter mellan de nordiska grannländerna

    Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Eric Rödel; Johannes Wall Brunnström; [2022]
    Nyckelord :produktionskostnad; byggkostnad; bostadsrätter; hyresrätter; Norden; ekonomisk hållbarhet; social hållbarhet; ekologisk hållbarhet;

    Sammanfattning : Sverige är ett av de länder i Europa som har högst bygg- och produktionskostnader inom byggsektorn. Vad dessa höga kostnader beror på är går inte att lägga på enskilda faktorer, bland annat är lönerna och materialkostnaderna inom byggbranschen höga. LÄS MER

  5. 5. Den svenska textilbranschens väg mot en cirkulär ekonomi

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anna Carlsson; Alva Hägerström; [2021]
    Nyckelord :cirkulär ekonomi; incitament; re:applikationer; samarbete; textilier; återanvändning;

    Sammanfattning : Sverige konsumerar idag som om det finns betydligt mer resurser än vad som faktiskt finns tillgängligt på vår jord och textil är den femte högsta kategorin när det kommer till utsläpp av växthusgaser. Detta har politiker bland annat inom Sverige och på EU-nivå fått upp ögonen för och har tagit fram handlingsplaner för en cirkulär ekonomi. LÄS MER